Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Birinci Düzey HİT 406 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Mustafa CINGI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı İnsan kaynakları yönetimi çerçevesinde öğrencilerin çalıştıkları organizasyonda verimliliği arttırabileceği, çalışma hayatının kalitesini ve niteliğini arttırabileceği yönetim unsurlarının kavranması bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı İnsan Kaynakları yönetiminin mahiyeti, bir kurum veya organizasyon içindeki yeri, insan kaynakları yönetiminin temelini oluşturan öğeler, insan kaynakları planlaması, iş analizi, insan kaynakları arzı ve talebi, personel yönetimi ve insan kaynakları yönetimi farkı, performans değerlendirme sistemi, kariyer yönetimi, ücret kavramı ve iş güvenliği gibi konular bu dersin muhteviyatını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 İnsan kaynakları yönetimi kavramı
2 İKY ve örgütlenme
3 İş analizi
4 İnsan kaynakları arzı-talebi
5 İnsan kaynakları planlaması
6 Personel bulma ve seçme
7 Oryantasyon
8 Personel eğitimi
9 Kariyer yönetimi
10 İş değerlemesi
11 İş sağlığı ve güvenliği
12 Personel eğitimi
13 Performans değerleme
14 Ücret yönetimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan Kaynakları Yönetimini bilir
2 İKY tarihini öğrenir
3 En iyi insan kaynağı yönetimi tekniklerini ve pratiklerini anlar
4 Ücret ve ödüllendirme kriterlerini anlar
5 Bir işyeri nasıl güvenli hale getirilebilir düşüncesini kavrar
6 Profesyonel büyüme ve gelişme nasıl sağlanır düşüncesine vakıf olur
7 Çalışma hayatının kalitesini arttırıcı yönetim unsurlarını bilir
8 Bir organizasyondaki verimliliği arttırabilecek insan kaynakları planlamasını yapabilecek tasavvura sahip olur
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 10 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar; Aydın Yılmazer; Seçkin Yayıncılık; 2013
Yardımcı Kaynaklar Bir İnsan Kaynakları Masalı; Özden ASLAN; Elma Yayıncılık; 2010 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; Prof.Dr.İsmet BARUTÇUGİL; Kariyer Yayıncılık; 2005 İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi; Demet GÜRÜZ, Gaye ÖZDEMİR YAYLACI; MediaCat Yayınları; 2009 Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler; Mustafa AKDAĞ; Literatürk Yayınları; 2010 Örgüt Kültürü ve İş Tatmini; Yrd. Doç. Dr. M. Sezai TÜRK; Gazi Kitabevi; 2007 Kurum Kültürü; Rob Goffee, Gareth Jones; MediaCat Yayınları; 2002 Etkili Motivasyon; John Adair; Babıali Kültür Yayınları; 2006 Duyguların Yönetimi; Prof. Dr. İsmet BARUTÇUGİL; Kariyer Yayınları; 2004 Toyota Ruhu; Taiichi Ohno; Scala Yayıncılık, 2010

Ders İle İlgili Dosyalar