Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ Üçüncü Düzey İFE 618 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğrencilerin öğretmenlik mesleği için gerekli olan bilgileri, becerileri ve tutumları edinmelerini sağlamak, fen eğitimi konusunda mevcut kuramsal yaklaşımlar ile pratik öğretim stratejileri arasında bağ kurmalarını teşvik etmektir.
Dersin Tanımı Öğretmen Eğitiminin Amacı ve Önemi, Farklı Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Politikaları, Sorunları, Atamalar ve Modeller, Hizmet İçi ve Hizmet Öncesi Eğitim Modelleri, Öğretmen Yeterliklerine ve Performans Göstergeleri • Fen Öğretmenlerinin Yeterliklerini Ulusal ve Uluslar Arası Düzeyde Karşılaştırması • Öğretmen Eğitimi ve Yeterliliği Makale Çalışması

Dersin İçeriği
1 Kişisel ve Mesleki Değerler
2 Mesleki Gelişim
3 Öğrenciyi Tanıma
4 Öğretme ve Öğrenme Süreci
5 Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme
6 Öğrenmeyi, Gelişimi Değerlendirme
7 Okul, Aile ve Toplum İlişkileri
8 Program Bilgisi
9 İçerik Bilgisi
10 Standart yeterlikler
11 Performans göstergeleri
12 Genel öğretmen yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
13 Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretmen eğitiminin amacını ve önemini açıklar.
2 Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme politikalarını karşılaştırır.
3 Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
4 Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
5 Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırır.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4 Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5 Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7 Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8 Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10 Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11 Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar