Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MANTIK TARİHİ Üçüncü Düzey FDB613 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAYACIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAYACIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mahmut Sami ÖZDİL
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mantık ilmi ve tarihi hakkında bilgi sahibi olmak ve bu sayede doğru ve tutarlı düşünmeye yardımcı olmak.
Dersin Tanımı Mantık tarihi ve problemleri hakkında bilgi içerir.

Dersin İçeriği
1 Mantık Nedir ve Temel Problemleri Nelerdir?
2 Antik Yunan Öncesi Mantık
3 Antik Yunan’da Mantık
4 Sokrat ve Platon’da Mantıksal Düşünme
5 Aristo mantığı Ve Problemleri
6 Stoa Mantığı Ve Problemleri
7 Ortaçağ İslam Dünyasında Mantık Ve Problemleri
8 Ortaçağ Batı Dünyasında Mantık Ve Problemleri
9 Modern Dönemde Mantık ve Problemleri
10 Çağdaş İslam Düşüncesinde Mantık ve Problemleri
11 Mantık ve Pozitivizm
12 Kavramsal Çözümleme ve Din
13 Analoji Öğretisi ve Sembolizm
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mantık ve temel problemlerini bilir.
2 Mantık tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
3 İslam ve batı dünyasındaki mantık ve problemlerini bilir
4 Mantık ve Pozitivizm hakkında bilgi sahibi olur.
5 Sembolizm hakkında bilgi sahibi olur
6 Kavramsal çözümleme ve din dili hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mantık Tarihi, Hilmi Ziya Ülken; İslâm Mantık Tarihi, Tony Street, Mantık Tarihçesi Problemleri, Necip Taylan
Yardımcı Kaynaklar A. Cevdet Paşa, Mi’yar-ı Sedât, Ebheri İsagûcî, Necip Taylan, Ana hatlarıyla Mantık, Şafak Ural, Temel Mantık, Necati Öner, Klasik Mantık, Doğan Özlem, Mantık, Teo Grünberg, Felsefe ve Felsefi Mantık Yazıları.

Ders İle İlgili Dosyalar