Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZLÜ ANLATIM Birinci Düzey JDE109 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. YASEMİN YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Başlangıç seviyesindeki sözlü ifadeleri pratik yapmaktır.
Dersin Tanımı Temel ifadeleri edinme ve telaffuzlarını öğrenme. Öğrenme içeriği gerektiğinde düzenlenebilir.

Dersin İçeriği
1 Hiragana
2 Katakana
3 jikosyoukai ve suki desu, kirai desu
4 ko-, so-, a-, do-, ve keiyoushi
5 nanji desu ka, tanjyoubi wa itsu desu ka, ikura desu ka
6 V-masu, V-masen, imasu, arimasu
7 V-masen ka, V-masyo, V-masyou ka
8 V-tai, N-ga hoshii, V-te iru
9 Ara sınav
10 V-te kudasai, V-te kuremasen ka, V-te kara, V-te wa ikemasen, V-te mo ii desu
11 V-tari, V-ta koto ga arimasu, V-ta hou ga ii desu, V-ta ato de
12 V-nai de kudasai, V-nai hou ga ii desu, V-nakereba narimasen, V-naku temo ii desu
13 N-ga dekiru, V-suru koto ga dekiru, jyouzu desu, heta desu, tokui desu, nigate desu
14 Role play grup çalışması
15 Role play grup çalışması
16 Yıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japonca karakterleriyle yazılmış Japonca kelimeleri telaffuz edebilir
2 Sayıları, miktarları ve saat kavramlarını öğrenir
3 Ne yapmak istediğini anlatabilir
4 Hafif bir tanışma ve selamlaşma yapabilir
5 İnsanlar ve yerler hakkında basit tanımlar yapabilir
6 Kendine sorulan basit soru ve aldığı talimatları anlayabilir
7 Bilinen isimleri kelimeleri ve ifadeleri anlayabilir
8 Basit soruları sorar ve cevaplayabilir
9 Basit kelimeler kullanarak küçük diyaloglar yazabilir
10 İnsanlardan bir şey isteyebilir ve kendinden istenilen şeyi verebilir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Orjinal basılmış materyaller
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar