Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE TOKSİKOLOJİSİ Birinci Düzey VFT-638 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Çevre kirliliğinin sebepleri, sonuçları ve çevre toksikolojisi kavramının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı çevre kirliliğinin sebepleri ve boyutları ile çevre toksikolojisi kavramı

Dersin İçeriği
1 Doğal Kaynaklar, Tarım ve Gıda
2 Çevre kirlenmesi
3 Hava kirliliği
4 Hava kirliliği
5 Su kirliliği
6 Su kirliliği
7 Toprak kirliliği
8 Ara Sınav
9 Su ve Toprak kirleticileri
10 Su ve Toprak kirleticileri
11 Çevreyi korumada yeni yaklaşımlar
12 Çevreyi korumada yeni yaklaşımlar
13 Türkiye'de çevre hukuku
14 Türkiye'de çevre hukuku
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ekoloji tanımını bilir.
2 Hava, su ve toprak kirliliği hakkında bilgi sahibi olur.
3 Önemli çevre kirleticilerini öğrenir.
4 Çevre sağlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
5 Gıda kirliliği hakkında bilgi sahibi olur.
6 Çevre sağlığı açısından Türkiyedeki idari ve hukuki durumu bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çevre Bilimi ve Çevre Toksikolojisi, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A, 1998 veya Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull, A Small Dose of Toxicology, 2nd Edition, Steven G. Gilbert (2012)

Ders İle İlgili Dosyalar