Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL MATEMATİK İkinci Düzey BİYMAT101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR.BURÇİN SALTIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Genel Matematik I in temel konularını ve ilgi alanlarını gözden geçirme
Dersin Tanımı Küme, fonksiyon, dizi, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.

Dersin İçeriği
1 Kümeler, Sayılar
2 Üslü ve Köklü Çokluklar
3 Reel sayılarda bazı kavramlar (tam değer, mutlak değer v.s)
4 İkinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler
5 Doğrunun Analitik İncelenmesi
6 Fonksiyon Kavramı
7 Bazı Özel Fonksiyonlar
8 Bazı Fonksiyonların Grafiklerinin Pratik Çizimleri
9 Trigonometrik Fonksiyonlar
10 Üstel Fonksiyonlar
11 Limit ve Süreklilik
12 Türev Kavramı
13 Türev Almada Genel Kurallar
14 Bazı Özel Fonksiyonların Türevleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematiğin temel kavramlarını öğretmek
2 Analitik düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak
3 Matematiksel düşünmeyi öğrenme ve yeteneklerini geliştirmek
4 İleriki eğitimlerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmak
5 Matematiğin kendi sahalarında ne kadar önemli olduğunu kavratmak
6 Öğrendikleri matematiksel bilgileri kendi sahalarında kullanmalarına yardımcı olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Genel Matematik I, Mustafa BALCI, Sürat Ün. Yay., İstanbul, (2013) Matematik Analiz, Cilt 1, Mustafa BALCI, Ertem Basım Yayın, Ankara (1997)
Yardımcı Kaynaklar Temel ve Genel Matematik, H. Hacısalihoğlu, M. Balcı, F. Gökdal, Ankara (1988) Analize Giriş, Seyfettin Aydın, Cilt I ve II, Beta Basım Yayın, İstanbul (1994).

Ders İle İlgili Dosyalar