Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR PSİKOLOJİSİ Üçüncü Düzey BSB 574 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ SERDAR SUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sporsal performansın arttırılması, öğrenmeyi hızlandırmak ya da performansa engel etkenlerin ortadan kaldırılması gibi alanlarda spor psikolojisinin işlevlerinin öğrenilmesi.
Dersin Tanımı Sporcuların optimal düzeyde performanslarını ve iyi oluşlarını sağlamak için psikolojik bilgi ve becerilerin kullanılmasının yanı sıra, fiziksel aktivitenin psikolojik temellerinin incelenmesi ve psikolojinin ilke ve kurallarının spor ortamına uygulanması.

Dersin İçeriği
1 Spor Psikolojisi Tanımı ve Alanları
2 Sporda Kişilik ve Kişilik teorileri
3 Sporda Motivasyon ve Motivasyon Kuramları
4 Sporda Dikkat ve Konsantrasyon
5 Sporda Mental Antrenman
6 Uyarılmışlık Düzeyi ve Sporsal Performans
7 Uyarılmışlık Düzeyinin Ayarlanma Yöntemleri
8 ARA SINAV
9 Sporda Kaygı ve Kaygı Türleri
10 Kaygıyla Başetme Yöntemleri
11 Sporda Stres
12 Stresle Başetme Yöntemleri
13 Spor Sakatlıkları ve Psikolojisi
14 Sporda Mental Dayanıklılık
15 Psikolojik Beceri Antrenmanları
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spor psikolojinin temellerini öğrenir.
2 Kaygı ve stres ile başedebilmeyi öğrenir.
3 Kişilik kuramlarını açıklar.
4 Performansın arttırılmasına yönelik teknikleri öğrenir.
5 Müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında motivasyonun tekniklerini açıklar.
6 İmgeleme çalışması yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Serdar Sucan, Sporcularda Yasam Kalitesi ve Psikolojik Performans, Published by LAP Lambert Academic Publishing, 2018.
Yardımcı Kaynaklar Robert S. Weinberg, Daniel Gould. Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri, Nobel Yayınevi, 2015.

Ders İle İlgili Dosyalar