Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR PSİKOLOJİSİ Üçüncü Düzey BSB 574 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ SERDAR SUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sporsal performansın arttırılması, öğrenmeyi hızlandırmak ya da performansa engel etkenlerin ortadan kaldırılması gibi alanlarda spor psikolojisinin işlevlerinin öğrenilmesi.
Dersin Tanımı Sporcuların optimal düzeyde performanslarını ve iyi oluşlarını sağlamak için psikolojik bilgi ve becerilerin kullanılmasının yanı sıra, fiziksel aktivitenin psikolojik temellerinin incelenmesi ve psikolojinin ilke ve kurallarının spor ortamına uygulanması.

Dersin İçeriği
1 Spor Psikolojisi Tanımı ve Alanları
2 Sporda Kişilik ve Kişilik teorileri
3 Sporda Motivasyon ve Motivasyon Kuramları
4 Sporda Dikkat ve Konsantrasyon
5 Sporda Mental Antrenman
6 Uyarılmışlık Düzeyi ve Sporsal Performans
7 Uyarılmışlık Düzeyinin Ayarlanma Yöntemleri
8 ARA SINAV
9 Sporda Kaygı ve Kaygı Türleri
10 Kaygıyla Başetme Yöntemleri
11 Sporda Stres
12 Stresle Başetme Yöntemleri
13 Spor Sakatlıkları ve Psikolojisi
14 Sporda Mental Dayanıklılık
15 Psikolojik Beceri Antrenmanları
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spor psikolojinin temellerini öğrenir.
2 Kaygı ve stres ile başedebilmeyi öğrenir.
3 Kişilik kuramlarını açıklar.
4 Performansın arttırılmasına yönelik teknikleri öğrenir.
5 Müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında motivasyonun tekniklerini açıklar.
6 İmgeleme çalışması yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Serdar Sucan, Sporcularda Yasam Kalitesi ve Psikolojik Performans, Published by LAP Lambert Academic Publishing, 2018.
Yardımcı Kaynaklar Robert S. Weinberg, Daniel Gould. Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri, Nobel Yayınevi, 2015.

Ders İle İlgili Dosyalar