Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TAŞ HEYKEL TEKNİKLERİ-I İkinci Düzey HEY205 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Heykel sanatında kullanılan taş malzemesine yönelik temel bilgilerin ve tekniklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Taşın teknik olanaklarının ve malzeme olarak forma etkisinin araştırılması.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2 Ders içeriğinde kullanılacak araç gereçlerin tanıtımı ve teknik denemelerin yapılması
3 Uygulanacak biçimin maketinin hazırlanması ve belirlenen biçimin taşa aktarım uygulamalarına başlangıç
4 Belirlenen biçimin taşa aktarım uygulamaları
5 Belirlenen biçimin taşa aktarım uygulamaları
6 Belirlenen biçimin taşa aktarım uygulamaları
7 Belirlenen biçimin taşa aktarım uygulamaları
8 Ara sınav değerlendirmesi
9 Uygulanacak çalışma için form araştırmalarının yapılması ve tasarımın yapılarak makete aktarılması
10 Uygulanacak formun tasarımının taşa aktarım uygulamalarına başlangıç
11 Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
12 Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
13 Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
14 Tasarlanan formun taşa aktarım uygulamaları
15 Final sınav değerlendirmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Taş malzemesine ait temel tekniklere hâkim olabilme.
2 Tasarımı taş malzemeye aktarırken analitik bakışı ve aktarım becerisini edinme.
3 Farklı malzemelerin form üzerindeki etkisine dair fikir ve ön görü sahibi olma.
4
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Sanatçı katalogları

Ders İle İlgili Dosyalar