Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 5 Birinci Düzey VFZ 855 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin Amacı Öğrencinin danışmanı gözetiminde tez çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Bilimsel bir araştırmanın nasıl olması gerektiğini, uygulayarak öğrenmesini ve benimsenmesini sağlar.
Dersin Tanımı Öğrencinin tezi ile ilgili konularda bilgi verilir.

Dersin İçeriği
1 Literatür tarama
2 Literatür tarama
3 Literatür tarama
4 Tez konusunda temel bilgiler
5 Tez konusunda temel bilgiler
6 Tez konusunda temel bilgiler
7 Tez konusunda temel bilgiler
8 Tez konusunda temel bilgiler
9 Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
10 Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
11 Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
12 Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
13 Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
14 Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütebilir.
2 Bulgularını yazılı ve sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir.
3 Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütebilir.
4 Bulgularını yazılı ve sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir.
5 Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütebilir.
6 Bulgularını yazılı ve sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar