Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜL SİMETRİSİ VE SPEKTROSKOPİ Üçüncü Düzey KİM 558 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, doğrudan anlatım.
Dersin Amacı Simetrinin kavranması, molekül simetrisi ve grup teori kuralları yardımıyla karşılaştığımız molekül yapısı-spektroskopi kaynaklı sorunlara sistematik çözümler üretme yöntemlerid ersin temel hedefleridir.
Dersin Tanımı Molekül simetrisinin temel kavramları, grup teoriye uygulanması ve nokta grubu karakter çizelgeleri yardımıyla moleküler yapı, simetri ve spektroskopi ilişkilerinin incelenmesi moleküler yapının spektroskopik incelenmesinde simetriden yararlanma dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar ve tanımlar
2 Simetri elemanları
3 Simetri işlemlerinin moleküllere uygulanması
4 Nokta grubu ve özellikleri
5 Karakter tabloları
6 Moleküllerin simetri analizi ve indirgenemez gösterim türlerinin hesaplanması
7 ARA SINAV
8 Elektromanyetik spektrum ve spektroskopinin temel kavramları
9 Işık ve madde etkileşimi
10 Titreşim (Vibrasyon) Spektroskopisi
11 Titreşim (Vibrasyon) Spektroskopisi IR & Raman
12 Rezonans Spektroskopisi (NMR, ESR)
13 Elektronik Spektroskopi (UV-VIS)
14 Kütle Spektroskopisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Simetri kavramını öğrenir ve moleküllerin nokta gruplarını belirleyebilir.
2 Grup teoriyi anlar ve molekülleri simetrisine göre sınıflanırabilir
3 Elektromanyetik ışık ve dalga yapısını bilir, bunun maddeyle ne tür etkilşimleri olduğunu anlar.
4 LASER nasıl oluşur ve LASER spektroskopiyi anlayıp uygulamalarını bilir
5 Dönme, titreşim ve elektronik spektroskopiyi bilir ve maddenin hangi özelliğiyle etkileştiğini öğrenir.
6 Molekül Spektroskopi yöntemlerini madde yapısını aydınlatmada kullanabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 8 40
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 6 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Colthup,N. B.,Daly,L.H., Wiberley,S.E., Introduction to IR & Raman Spectroscopy, Academic Press,2nd.Ed.,New York,1975
Yardımcı Kaynaklar 2-Guillory, W.A., Introduction to Molecular Structure & Spectroscopy, Allyn & Bacon, Inc., Boston, 1977, 3-Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971, 4-Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (IR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar