Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜL SİMETRİSİ VE SPEKTROSKOPİ Üçüncü Düzey KİM 558 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, doğrudan anlatım.
Dersin Amacı Simetrinin kavranması, molekül simetrisi ve grup teori kuralları yardımıyla karşılaştığımız molekül yapısı-spektroskopi kaynaklı sorunlara sistematik çözümler üretme yöntemlerid ersin temel hedefleridir.
Dersin Tanımı Molekül simetrisinin temel kavramları, grup teoriye uygulanması ve nokta grubu karakter çizelgeleri yardımıyla moleküler yapı, simetri ve spektroskopi ilişkilerinin incelenmesi moleküler yapının spektroskopik incelenmesinde simetriden yararlanma dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar ve tanımlar
2 Simetri elemanları
3 Simetri işlemlerinin moleküllere uygulanması
4 Nokta grubu ve özellikleri
5 Karakter tabloları
6 Moleküllerin simetri analizi ve indirgenemez gösterim türlerinin hesaplanması
7 ARA SINAV
8 Elektromanyetik spektrum ve spektroskopinin temel kavramları
9 Işık ve madde etkileşimi
10 Titreşim (Vibrasyon) Spektroskopisi
11 Titreşim (Vibrasyon) Spektroskopisi IR & Raman
12 Rezonans Spektroskopisi (NMR, ESR)
13 Elektronik Spektroskopi (UV-VIS)
14 Kütle Spektroskopisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Simetri kavramını öğrenir ve moleküllerin nokta gruplarını belirleyebilir.
2 Grup teoriyi anlar ve molekülleri simetrisine göre sınıflanırabilir
3 Elektromanyetik ışık ve dalga yapısını bilir, bunun maddeyle ne tür etkilşimleri olduğunu anlar.
4 LASER nasıl oluşur ve LASER spektroskopiyi anlayıp uygulamalarını bilir
5 Dönme, titreşim ve elektronik spektroskopiyi bilir ve maddenin hangi özelliğiyle etkileştiğini öğrenir.
6 Molekül Spektroskopi yöntemlerini madde yapısını aydınlatmada kullanabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 8 40
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 6 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Colthup,N. B.,Daly,L.H., Wiberley,S.E., Introduction to IR & Raman Spectroscopy, Academic Press,2nd.Ed.,New York,1975
Yardımcı Kaynaklar 2-Guillory, W.A., Introduction to Molecular Structure & Spectroscopy, Allyn & Bacon, Inc., Boston, 1977, 3-Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971, 4-Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (IR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar