Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM ARAÇLARI I İkinci Düzey MİM S09 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN ONUR TOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Mimarlık, tasarım, pazarlama ve teknik bazı konularda öğrencilerimizin bilgi beceri ve yeteneklerini arttırmak. Tasarım ve Mimarlık olgusunu , disiplinler arası bir çerçevede sorgulayarak grafik tasarım, reklamcılık ve sanat boyutunda ele alabilmek.
Dersin Tanımı Genelde teorik anlatımlarla ve slaytlarla öğretim elemanı tarafından desteklenecek olan ders, öğrencilere yaptırılacak çeşitli uygulamalarla da pratiğe dökülecektir.

Dersin İçeriği
1 İletişim Kavramı Üzerine
2 Temel İletişim Araçları
3 Grafik tasarım ve iletişim
4 Mimari açıdan mekanlar ve iletişim
5 Fotoğraf aracılığıyla iletişim tasarımı
6 Yönlendirme grafiği ve info grafikler
7 Pictogram nedir? sunum
8 Ara Sınav Haftası
9 Pictogram tasarım projesi
10 Pictogram tasarım projesi
11 Yönlendirme Grafikleri nedir? Sunu ve örnekler.
12 Şehir ve mekanlar üzerine yönlendirme grafiği üretme projesi
13 Şehir ve mekanlar üzerine yönlendirme grafiği üretme projesi
14 Şehir ve mekanlar üzerine yönlendirme grafiği üretme projesi
15 Çalışmaların sınıf içinde değerlendirilmesi
16 Final Haftası
17 Final Haftası
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mimarlık, tasarım, pazarlama ve teknik bazı konularda bilgi beceri ve yetenek arttırılması.
2 Tasarım ve Mimarlık olgusunu , disiplinler arası bir çerçevede sorgulayarak grafik tasarım, reklamcılık ve sanat boyutunda ele alabilmek.
3 Reklamcılık, afiş, poster ve benzeri materyallerin estetik ve düşünsel açıdan doğru değerlendirilebilmesi.
4 Amblem logo ve arma konuları hakkında bilgi sahibi olabilme
5 Türkiye çağdaş grafik tasarımı ve çağdaş reklamcılık hakkında fikir sahibi olabilme
6 Mimarlık mesleğinin yanısıra sanatçı ve tasarımcı boyutunda düşünebilme
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, Teyfik Firet UÇAR
Yardımcı Kaynaklar Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekân, Melike TAŞÇIOĞLU İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER

Ders İle İlgili Dosyalar