Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTİRME TEZİ I Birinci Düzey RDE 401 7 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı BÜTÜN ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste içeriği ve başlığı öğrencinin danışmanı ile yapacağı görüşme ile belirlenmiş bitirme tezi konusu hakkında veri toplama, kaynak taraması, kütüphane araştırması ve alan çalışmasını planlaması ve gerçekleştirmesi sonucunda bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencinin bütün birikimlerini kullanarak sanat tarihi ile ilgili bir konuda yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürüp sunması, öğrencinin mesleki yaşamında hazırlayacağı çalışmalar için tecrübe kazanması.

Dersin İçeriği
1 Bitirme Tezinin hazırlanması için veri toplama
2 Bitirme Tezinin hazırlanması için veri toplama
3 Kaynak taraması: Kütüphane araştırması, alan çalışması
4 Kaynak taraması: Kütüphane araştırması, alan çalışması
5 Kaynak taraması: Kütüphane araştırması, alan çalışması
6 Kaynakçanın oluşturulması, alan çalışması
7 Alan çalışması ve Tezin bölümlenmesi
8 Tezin bölümlerinin yazımı ve kontrolü
9 Tezin bölümlerinin yazımı ve kontrolü
10 Tezin bölümlerinin yazımı
11 Tezin bölümlerinin yazımı
12 Tezin bölümlerinin yazımı
13 Tezin bölümlerinin yazımı
14 Tezin bölümlerinin yazımı
15 Tezin bölümlerinin yazımı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Konusunun amacını, kapsamını ve yöntemini tanımlar.
2 Teziyle ilgili kaynakçasını oluşturur. Konusuyla ilgili literatür hakkında detaylı bilgi verir.
3 Tezinin anahat planını çıkarır, giriş bölümünü yazar.
4 Ele aldığı konu üzerine sistematik değerlendirme yapar.
5 İhtiyaç duyduğu teknolojiyi kullanır.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 13 1 13
Toplam iş yükü     26
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TEZ KONUSUYLA İLGİLİ MATERYALLER
Yardımcı Kaynaklar TEZ KONUSUYLA İLGİLİ MATERYALLER

Ders İle İlgili Dosyalar