Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AJANS YÖNETİMİ Üçüncü Düzey HİT 439 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TAHSİN HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans ve öğrenci merkezli çalışmalar
Dersin Amacı Öğrencilerin bir reklam ajansının organizasyonunu ve yönetim şeklini anlamalarını sağlamak ve reklam ajansının periyodik çalışmaları hakkında bilgi vermek.
Dersin Tanımı Bir reklam ajansına ait organizasyonel yapı ve günlük çalışma ortamı bu derste anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Reklam mı PR'mı; Kimler bir reklam ajansında çalışabilir, kimler PR alanında çalışabilir?
2 Benden Reklamcı olur mu? Reklamcının temel özellikleri. İş hayatında olan reklamcılar bu alana girmeye nasıl karar verdiler?
3 Reklam ajansında görev tanımlamaları; Bir reklam ajansıda çalışan insanların hangi departmanda neler yapmaktadırlar.
4 Ben bir reklam ajansında mı çalışmalıyım? Reklam Ajansında çalışanların özelliklerine genel bir bakış.
5 Peki ben neyim? Bir ajansta hangi departmanda çalışmalıyım sorusuna cevap aranıyor.
6 Çalışırken iyi ajans kötü ajans seçimi; İyi bir ajansın özellikleri. "İyi bir ajansta çalışmak için neler yapmalıyım" konusunu tartışılıyor.
7 Reklam Ajansı Kavramında İstanbul - Anadolu ayrışması; İstanbul-Anadolu ayrışması bakışından Kayseri'deki duruma gerçekçi bir bakış.
8 Vize Sınavı
9 Hedef Kitle, Amaç, Kampanya, Bütçe, Müşteri vs? Kavramların ulusal ve yerel bazda durumları.
10 Medya planlama, Medya satınalma; İyi bir medya planlaması reelde nasıl yapılır? Hangi stratejiler izlenir?
11 Grafik tasarım; Şu grafik tasarımı iyi bir anlamak..
12 Gerçekler… Mezun olduktan sonra sizleri neler bekliyor. Mezun olarak bizler neler yaptık, nasıl yaptık?
13 En çok yapılan yanlışlar; Gerçek iş hayatında hayatınızı kurtaracak tüyolar.
14 Gerçek bir ajans görelim; Birkaç ajansı yerinde gözlemeye ne dersiniz?
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci reklam ajansının nasıl örgütlendiğini anlar.
2 Reklam ajansının nasıl yönetildiğini anlar.
3 Müşteri ilişkilerinin nasıl organize edildiğini görür.
4 Kreatif çalışmaların nasıl yapılması gerektiğine vâkıf olur.
5 Hedef Kitle, Amaç, Kampanya, Bütçe, Müşteri vs? Kavramların ulusal ve yerel bazda durumları hakkında bilgi sahibi olur
6 En çok yapılan yanlışlar; Gerçek iş hayatında hayatınızı kurtaracak tüyolar hakkında malûmat sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar