Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE SELÇUKLU TARİHİ I Birinci Düzey TAR 3003 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMED İBRAHİM YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED İBRAHİM YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türkiye Selçuklu Devleti’nin kuruluşu ve Moğol istilası ile merkezi idarenin sarsılmasına kadar siyasi tarihi, sosyo-ekonomik ve kültürel yapı; bu dönemdeki dînî, ilmî ve fikrî hayat ile Selçukluların muhtelif Türk devletleri ve diğer devletlerle ilişkileri ile hâkimiyet anlayışı aktarılarak bu devlet ve dönemi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Lisans

Dersin İçeriği
1 Konu takdimi ve Malazgirt Savaşı ile Anadolu’nun Türkleşme Süreci.
2 Türkiye Selçuklu Devletinin Kuruluşu ve Süleymanşah’ın Faaliyetleri.
3 Siyasi Sarsıntı ve I. Kılıç Arslan’ın Devleti İhya Çalışmaları ve Haçlılarla Mücadelesi.
4 Danişmendliler ile Rekabet ve I.Kılıçarslan''ın Doğu Siyaseti ve Anadolu faaliyetleri. Sultan Kılıçarslan ile Suriye Selçukluları Mücadelesi ve Ölümü.
5 Şehinşah dönemi ve Bizans ile mücadelesi.
6 Danişmendliler ile Nüfuz mücadelesi ve I. Mesud’un Devleti İhya Etmesi.
7 I. Mesud''un 1146 Bizans ve 1147 II. Haçlı Seferi karşısındaki başarıları ve ölümü.
8 ARA SINAVI
9 II. Kılıç Arslan Devri Siyasi Birlik ve Myriakephalon Zaferinin Önemi.
10 Devletin Feodal Taksimi ve Bunun Tesirleri, III. Haçlı Seferi ve Kardeşler-arası Mücadele.
11 II. Süleymanşah ve Selçuklu Kudretinin Yayılması.
12 Gıyaseddin Keyhüsrev ve İzzeddin Keykavus Devri Olayları, Ermenilerle Mücadele ve Halep Seferi.
13 Ticari Siyaset ve Antalya ile Sinop’un Fethi.
14 Alaeddin Keykubad Devri; Haçlılarla Mücadele ve Doğu Siyaseti, Kırım ve Trabzon Seferleri.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanla ilgili bibliyografik bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi kullanma becerileri edinir.
2 Türk tarihi ve dünya tarihinin çeşitli konularıyla ilgili bilimsel çalışmalar yapma yöntemini öğrenmiş olur.
3 Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerileri edinir.
4 Bu disiplinle ilgili yeterli bilgiyi öğrenip saha çalışmaları için gerekli olan araştırma yöntem ve tekniklerine sahip olur.
5 Tarih ve tarih araştırmalarıyla ilgili önerilerini çeşitli kurumlarla paylaşabilir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2 Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4 Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5 Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Osman Turan,Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam medeniyeti,Ötüken yayınları; Osman Turan,Selçuklular Zamanında Türkiye,Ötüken yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Osman Turan,Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam medeniyeti,Ötüken yayınları; Osman Turan,Selçuklular Zamanında Türkiye,Ötüken yayınları; Ali Sevim-Erdoğan Merçil,Selçuklu Devletleri Tarihi,T.T.K.yayınları. İsmail Hakkı Uzunçarşılı,Anadolu Beylikleri ve Akkoyunlu,Karakoyunlu Devletleri,T.T.K.yayınları. Yaşar Yücel, Anadolu Beylikleri Hakkında Araştırmalar,Cilt I-II,T.T.K.yayınları. Erdoğan Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi,T.T.K.yayınları. Türkler,Cilt VI,Yeni Türkiye yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar