Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIBBİ İNGİLİZCE I İkinci Düzey ELK256 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESRA ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Okutman Nazım ŞANLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Mevcut dersin hedefi orta üstü (Upper –Intermediate) seviyesindeki sekiz dil bilgisi konusunun işlenmesine dayanmaktadır. Daha sonraki adım verilen herhangi bir metnin ana fikrini bulmak amacıyla taramak, göz gezdirme metodunu kullanarak sadeleştirilmiş metin içerisinde bir ifadeyi aramak, çıkarımlarda bulunup bunları yorumlamak, telaffuzu geliştirme amaçlı ek materyallerin sunulması ve orta üstü seviyenin gerektirdiği okuma, yazma ve telaffuz becerilerini kazanmak şeklinde atılacaktır. Sonuç olarak öğrencilerin İngilizce seviyelerini akademik ve iş çevrelerinde kullanabilecekleri seviyeye yönelik geliştirmek mevcut dersin hedefleri içerisinde yer almaktadır.
Dersin Tanımı Öğrenciler Subjunctive, Inversion ve Noun Clause gibi orta üstü (Upper Intermediate) düzeyinde dil bilgisi konularını işleyeceklerdir. Bu konular daha çok dersin ilk yarım saatini kapsayacak olup arta kalan zaman diliminde sunulan okuma parçaları aracılığıyla tartışma ve sunum teknikleri üzerinde odaklanacaklardır. İzlenecek yöntem Communicative Based Method (İletişimsel Temelli Yaklaşım) olup ders süresince Grammar Translation Method (Dilbilgisi Çevirisi Yaklaşımı) da işlenen konu bazında kullanılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, Tense Revision (Present Simple, Present Progressive, Past Simple, Past Progressive,)
2 Tense Revision ( Present Perfect Simple, Present Perfect Progressive, Past Perfect Simple, Past Perfect Progressive)
3 Future with 'going to', Future with 'will', Future Progressive, Future Perfect Simple, Future Perfect Progressive, Other Possbilities
4 Modal/Auxiliary Verbs 1: Can/Could/Be able to, Must/Have to, Will/Would
5 Modal/Auxiliary Verbs 2: May/Might, Need, Shall/Should/Ought to, Dare
6 Nouns: Countable Nouns, Plural Nouns, Uncountable Nouns, Singular Plural, Collective Nouns
7 Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
8 Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
9 Ara Sınav
10 Infinitive with 'to', Infinitive without 'to', Infinitive Forms
11 Gerund, Gerund or Infinitive
12 Conditionals
13 Unreal Past Tenses, Suppose, As if/As though, Would rather, Had better, Wish/Hope
14 Passive Voice
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Herhangi bir metnin ana fikrini bulmak amacıyla taramak,
2 Göz gezdirme metodunu kullanarak sadeleştirilmiş metin içerisinde bir ifadeyi aramak,
3 Çıkarımlarda bulunup bunları yorumlamak,
4 Telaffuzu geliştirme amaçlı ek materyallerin sunulması
5 Orta üstü seviyenin gerektirdiği okuma, yazma ve telaffuz becerilerini kazanmak
6 Öğrencilerin İngilizce seviyelerini akademik ve iş çevrelerinde kullanabilecekleri seviyeye yönelik geliştirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     26
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Reader at Work I, Aysun Velioğlu, Bülent Kandiller, 1997, Ankara; Reader at Work II, Aysun Velioğlu, Bülent Kandiller, Nurcan Tugay, 2001, Ankara
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar