Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZILI ANLATIM II Birinci Düzey ÇDE212 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Çince
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DEPING ZHANG
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin farklı cümle kalıplarını kullanarak kısa ve karışık cümleler yazması ve kısa metinler yazması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Dersin tanımı İkinci sınıf öğrencilerinin Çince cümle kurma becerisi kazanmalarını sağlamak için hazırlanmış iki kredilik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 17.Ünite Bir hafta otelde kalmak.
2 18.Ünite Hangzhou'ya seyahat.
3 Çince noktalama işaretleri.
4 Yazma alıştırmaları: İzin dilekçesi.
5 Yazma alıştırmaları: Dilekçeler 1
6 Yazma alıştırmaları: Dilekçeler 2
7 Yazma alıştırmaları: Mektuplar 1
8 Ara Sınav
9 Yazma alıştırmaları: Mektuplar 2
10 Yazma alıştırmaları: Başvuru mektupları 1
11 Yazma alıştırmaları: Başvuru mektupları 2
12 Yazma alıştırmaları: Teşekkür mektupları 1
13 Yazma alıştırmaları: Teşekkür mektupları 2
14 Genel Tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince yazma becerisi kazandırır.
2 Öğrencilere öğrendiği kelimelerle diyaloglar, kompozisyonlar, metinler yazmasına yardımcı olur.
3 Resmi yazıların nasıl yazılacağını öğretir.
4 Çince noktalama işaretlerinin anlamlarını öğrenir.
5 Öğrenci yazı diline hakim olur
6 Öğrenci güzel yazı yazma yöntemlerini öğrenir.
7 Öğrenci güzel yazı yazma yeteneğine sahip olur.
8 Çince deyimler, atasözleri öğrenilir.
9 Bir kelimeyle birden fazla anlam ifade etme yeteneğine sahip olur.
10 Yazmayı sevdirir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hanyu Xiezuo Jiaocheng, Kompozisyon Kitabı, Başlangıç, Pekin Dil Kültür Üniversitesi, 2000.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar