Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI DİLBİLİM Üçüncü Düzey ELIN 538 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yabancı Dil edinimi teorilerini keşfetmek;teoriyi pratiğe dökmek;ve bireysel eğitim felsefesi geliştirmek
Dersin Tanımı Uygulamaı dilbilim araştırmaodaklı teori, uygulama ve metodolojiyi dil bazlı problemlere ve görevlere uygulamaktır. Temel odak yabancı dil eğitimi ve öğrenimi üzerinedir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve müfredatın incelenmesi.
2 Learner Autobiography'nin ilk kısmının sunumu.
3 Learner Autobiography'nin ilk kısmının sunumu.
4 Structuralism/Behaviorism (B. F. Skinner)- theory overview and classroom implications.
5 Innatism (Noam Chomsky)- theory overview and classroom implications.
6 Innatism (Stephen Krashen)- theory overview and classroom implications.
7 Constructivism (Lev Vygotsky) - theory overview and classroom implications.
8 Cognitivism (Jean Piaget) - theory overview and classroom implications.
9 Output Hypothesis (Merrill Swain) - theory overview and classroom implications.
10 Interaction Hypothesis (Michael Long) - theory overview and classroom implications.
11 Interlanguage Hypothesis (Larry Selinker) - theory overview and classroom implications.
12 Presentation of the second draft of the Language Learner Autobiography.
13 Presentation of the second draft of the Language Learner Autobiography.
14 Dönemin tekrarı.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İkinci dil öğreniminde uzmanlaşmayı sağlamak.
2 Bu alandaki teorilerle, metotlarla ve buluşlarla aşinalık sağlamak.
3 Teoriyi pratiğe dökebilmek.
4 İkinci dil öğrenim teorilerini kendi öğrenimlerinde uygulayabilmek.
5 İkinci dil öğretimindeki teorileri kıyaslayabilecek seviyeye ulaşmak.
6 Birçok yabancı dil öğretimi metotlarını ayırt edebilmek.
7 Birçok yabancı dil öğretimi metotlarının yeterliliğini analiz edebilmek.
8 Kendi dil öğrenme metotlarını analiz edebilmek.
9 Dil öğrenimi teorisi ışığında kendi dil bilgilerini değerlendirebilmek.
10 Kişisel dil öğrenme otobiyografisini geliştirebilmek.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A variety of articles updating research, practice and theory in the field of second language teaching and learning.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar