Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANATTA YENİ ARAYIŞLAR Birinci Düzey RES511.2 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. ÖZLEM GÖK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. AHMET ALBAYRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli sunuş
Dersin Amacı Modernizm sonrasında sanat alanındaki dönüşümlerin irdelenmesidir.
Dersin Tanımı Modernizm ve postmodernizmin sanatsal dönüşüm yollarının keşfedilmesini sağlar.

Dersin İçeriği
1 Modernizmin kökenleri.
2 Modernizmin sanata yansımaları.
3 Postmodernizmin kökenleri.
4 Postmodernizmin sanata yansımaları.
5 Postmodern kavramlar: Parodi, pastiş, paradoks,metafor ve metonim.
6 Postmodern kavramlar: Yorumbilim, ironi, şizofroni, insansızlaştırma, semiyotik..
7 Postmodernizm ve teknoloji.
8 Yeni medya nedir?
9 Çağdaş Sanat Anlayışları ve sanatçılar.
10 Çağdaş sanat kavramları.
11 Çağdaş Sanatçıların ele aldıkları konular: Göç, etnisite, kültürel kimlik, bireyötesilik, cinsiyet, şiddet..
12 Çağdaş sanatta yeni yaklaşımların semiyotik yaklaşımlarla okunması.
13 Çağdaş sanatta yeni yaklaşımların semiyotik yaklaşımlarla okunması.
14 -
15 -
16 -
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modernizm ve postmodernizmin ele aldıkları anlayışların kuramsal kapsam ve boyutlarını yazılı ve sözlü biçimde ifade edebilme.
2 Çağdaş sanatın kökenlerine ilişkin görüşleri söyleyebilme, ilgili kavramları sanatçıların yapıtlarındaki bağlam-larıyla sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilme.
3 Çağdaş sanatçıların kullandıkları teknik, malzeme ve araçların dilini inceleyebilme, yöntemlerini sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilme becerilerini göstermek.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mehmet Yılmaz, Modernden Postmoderne Sanat, Ütopya yay. Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları 1-2-3, Yapı Kredi Yayınları Paul Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi Kolektif, Çağdaş Sanat Nedir?, İletişim Yayıncılık Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık Susie Hodge, Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, Domingo Yayınevi Christopher Butler, Modernizm, Dost Kitabevi Steven Best, Douğlas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları Güzin Yamaner, Postmodernizm ve Sanat, algı yay.

Ders İle İlgili Dosyalar