Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ Birinci Düzey İLB 637 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VAHİT İLHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Araştırma
Dersin Amacı Bir yaşam biçimi olarak gündelik hayatta yer alan televizyona yönelik olarak iletişim çalışmalarında yer alan kuramsal değerlendirmelere yer vermek ve sosyolojik analizler yapmak. Sosyal bilimler alanında radikal yaklaşımlar noktasında televizyonu ve yaşam biçimini ele almak.
Dersin Tanımı İletişim araştırmaları kapsamında televizyon ve izleyiciyi anlamaya yönelik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi.
2 İletişim çalışmaları ve yeni eğilimler
3 Televizyonu nasıl sorgulamalı?
4 Televizyon anlatısı ve normatif medya kuramları
5 Televizyon, toplum ve kültür ilişkisi
6 Medya ve ideoloji
7 Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
8 Marksizm ve Kitle İletişim Araçları
9 Tarihsel süreç içerisinde izleyici odaklı iletişim araştırmaları ve temel yaklaşımlar
10 İzleyici araştırmaları; izleyici araştırmalarındaki dönemeç
11 Feminist teoriler ve Medya Çalışmaları
12 Postmodernizm ve televizyon çalışmaları
13 Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
14 Kitle iletişim çalışmalarında yeni revizyonizm
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim alanına dair kuramsal yaklaşımları öğrenir.
2 İzleyici çalışmalarının tarihsel sürecini öğrenir.
3 Eleştirel yaklaşımları öğrenir.
4 Televizyon, kültür ve ideoloji kavramlarına yönelik eleştirileri kavrar.
5 Medya çalışmalarına yönelik disiplinlerarası okumalar yapar.
6 Televizyonu eleştirel bakış açısıyla okumayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2 Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3 Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4 Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5 Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6 Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7 Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8 Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9 Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11 Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12 Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13 Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14 Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15 Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16 Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17 Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18 Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19 Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20 Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kriz ve Değer: 21. Yüzyılın Eşiğinde Kapitalizm ve İdeoloji, Mahmut Mutman
Yardımcı Kaynaklar - Kriz ve Değer: 21. Yüzyılın Eşiğinde Kapitalizm ve İdeoloji, Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1994, s. 7-37 - Televizyonu Nasıl Sorgulamalı? Mahmut Mutman – Toplum ve Bilim, 1995, s. 26-71 - Televizyon Anlatısı, John Ellis, A.Ü. Yıllık 1997-1998, s. 145-158 - Normatif Medya Kuramları, Süleyman İrvan, İletişim, 1994, s. 211-229 - Televizyon Yayıncılığında İçerik Yapılaşması, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s.121-280 - Televizyon, Toplum ve Kültür İlişkisi, Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil, Kültür içinde. s. 27-120 - İdeolojinin Yeniden Keşfi, Stuart Hall, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 73-122 - Marksizm ve KİA, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 25-84 - İzlerkitle, Justin Lewis. Kitle İletişim Kuramları içinde. s. 344-358. - İzleyicinin Peşindeki Beş Gelenek, Medya ve İzleyici içinde. s. 55-84. - İzleyici Araştırmaları, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 129-194 - Medyaya Feminist Yaklaşımlar, Liesbet van Zoonen, Medya, Kültür, Siyaset içinde. 467-514. - Feminist Teoriler ve Medya Çalışmaları, Leslie Steeves, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. 123-190 - Postmodernizm, Dan Laughey, Medya Çalışmaları içinde. s. 95-104 Baudrillard ve Simgesel Mübadele, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 241-296 - Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Revizyonizm, James Curran, Medya, İktidar, İdeoloji içinde. s. 377-412

Ders İle İlgili Dosyalar