Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEÇİLMİŞ ENFEKSİYON HASTALIKLARI Üçüncü Düzey HAS 618 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ELÇİN BALCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ELÇİN BALCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dünyada ve Türkiye'de önemli olan bulaşıcı hastalıkları ve onlarla mücadele ilkelerini öğrenmek
Dersin Tanımı Dünyada ve Türkiye'de önemli olan bulaşıcı hastalıkları ve onlarla mücadele ilkelerinin öğrenildiği teorik ders

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve görev dağılımı
2 KIZAMIK
3 KIZAMIKÇIK
4 DİFTERİ
5 BOĞMACA
6 TETANOZ
7 POLİOMYELİT
8 İNFLUENZA
9 HEMOFİLUS İNFLUENZA
10 SFİLİZ
11 GONORE
12 GENİTAL HERPES
13 HPV
14 HEPATİT A
15 HEPATİT B
16 HEPATİT C
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders içi konu paylaşımı ve aktarımında aktif rol alma
2 Kendilerine verilen konuda seminer hazırlama ve sunma
3 Yazılı sınavda başarılı olma
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel halk sağlığı (Erciyes yayınları)
Yardımcı Kaynaklar 1. Temel halk sağlığı (Hacettepe) 2. Public health and preventive medicine (Maxcy-Rosenau-Last) 3. Abram S. Benenson… İnsanda bulaşıcı hastalıkların kontrolü 4. Community health in the 21th century (Patricia A.Reagan, Jodi Brookins-Fisher) 5. Sağlık Bakanlığı bulaşıcı hastalık bildirim ve sürveyans rehberi 6. T.C.Sağlık Bakanlığı, Birinci basamağa yönelik tanı ve tedavi rehberleri, 2003 7. T.C.Sağlık Bakanlığı ,ICD-10 hastalık kodlama rehberi 8. Katkı pediatri dergisi-Aşılar özel sayısı (Hacettepe) 9. www.saglik.gov.tr 10. www.who.int 11. www.cdc.org

Ders İle İlgili Dosyalar