Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE'DE SİYASET VE DIŞ POLİTİKA Üçüncü Düzey F-SKY402 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Öğrencilerine Türk Dış Politikasını belirleyen genel koşullar ve bu politika içindeki önemli olaylar hakkında altyapı kazandırmak.
Dersin Tanımı Türk dış politikasını belirleyen temel aktörler, Türk dış politikası ve temel dönemler, Türkiye-ABD ilişkileri, Türkiye-Rusya İlişkileri, Türkiye Ortadoğu ilişkileri, Türkiye-AB ülkeleri ilişkileri, Türkiye-Kafkasya İlişkileri, Türkiye Balkanlar İlişkileri

Dersin İçeriği
1 Türk Dış Politikasında Temel Aktörler
2 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası
3 Tek Parti Dönemi Türk Dış Politikası
4 Demokrat Parti Dönemi Türk Dış Politikası
5 1960-1980 Arası Dönem Türk Dış Politikası
6 1980-1990 dönemi Türk dış politikası
7 1990 sonrası Türk Dış Politikası
8 Ara Dönem Sınavı
9 Türkiye-ABD ilişkileri
10 Türkiye-SSCB/Rusya İlişkileri
11 Türkiye-AB ilişkileri
12 Türkiye-Balkanlar İlişkileri
13 Türkiye-Ortadoğu İlişkileri
14 Türkiye Kafkaslar İlişkileri
15 Türkiye-Orta Asya İlişkileri
16 Dönem sonu sınavı
17 Dönem sonu sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Dış Politikasını Dönemlendirir
2 Türk Dış politikasına yön veren ana aktörler ve kurumları tanımlar.
3 Türkiye ABD İlişkilerine dair temel olaylar ve süreçleri açıklar.
4 Türkiye Rusya İlişkilerine dair temel olaylar ve süreçleri açıklar.
5 Türkiye Ortadoğu İlişkilerine dair temel olaylar ve süreçleri açıklar.
6 Türkiye Balkan İlişkilerine dair temel olaylar ve süreçleri açıklar
7 Türkiye Kafkasya İlişkilerine dair temel olaylar ve süreçleri açıklar.
8 Türkiye AB İlişkilerine dair temel olaylar ve süreçleri açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baskın Oran, Türk Dış Politikası Cilt 1-2, İletişim Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar