Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI Birinci Düzey İNŞ 406 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BEKİR AKTAŞ, PROF. DR. A. ALPER ÖNER, DOÇ. DR. UĞUR DURAK, DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜCELLA İLKENTAPAR, DR. AYKUT EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli 1 - Anlatım, 2 - Soru - Cevap, 3 - Tartışma, 4 - Alıştırma ve Uygulama, 5 - Gösteri, 6 - Gösterip Yaptırma, 8 - Grup Çalışması, 13 - Deney/Laboratuar
Dersin Amacı İnşaat Mühendisliğinde Laboratuvar Uygulamaları dersi öğrencilere, inşaat mühendisliğinde kullanılan deneyleri yapabilme becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Giriş, Yapı Malzemesi Deneyleri, Hidrolik Deneyleri, Geoteknik Deneyleri, Ulaştırma Deneyleri

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Orifismetre deneyi.
3 Ventrimetre deneyi ve su jeti deneyi
4 Ölçme savaklar deneyi ve Enerji kayıpları deneyi
5 Bitüm Penetrason Deneyi, Nicholson Soyulma deneyi stripping test
6 Kalifornya Taşıma Gücü (CBR) deneyi Ratio test (CBR)
7 Marshall deneyi
8 Beton Dayanım Deneyleri
9 Ara Sınav
10 Çelik Çekme Deneyleri
11 Yapıda Dayanım Deneyleri (Tahribatlı ve Tahribatsız Yöntemler)
12 Su muhtevası, Elek analizi (kuru elek ve ıslak Elek analizleri) Piknometre deneyi
13 Kompaksiyon deneyi ve sand coneKum konisi deneyi
14 Serbest Basınç Deneyi ve Ödometre Deneyi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beton dayanım deneylerini ve değerlendirmesini bilir.
2 İlgili deney standartlarını bilir.
3 Zemin deneylerinin önemini ve zeminlerin sınıflandırılmasını bilir.
4 Hidrolik deneylerini bilir.
5 Konsolidasyon deneyini ve değerlendirmesini bilir.
6 CBR deneyini ve değerlendirmesini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnşaat Mühendisliği Bölümü Laboaratuar Ders Notları, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Beton ve Beton Bileşenleri Deneyleri, Osman Şimşek, Seçkin Yayıncılık, 2013. Zemin Mekaniği Laboratuvar Deneyleri: Cilt 1 - İndeks ve Sınıflama Deneyleri Mustafa Özer, Mehmet Orhan, Nihat S. Işık, Gazi Kitapevi, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar