Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEBZE TOHUM TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey BB327 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN PINAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH HANCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Tohumun yapısı, oluşumu, canlılık ve çimlenme testleri, depolanması, nasıl çimlendikleri, çimlenmeyi etkileyen faktörler, tohumlukların analizi ve sertifikalandırılması sırasında uygulanan işlemler, sertifikalı tohumluğun önemi ve ülkemizde tohumluk üretimi ve tohumculuk politikaları teorik bilgiler kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Tohumun oluşumu ve çimlenmesi, fiziksel ve biyolojik değerlerinin belirlenmesi, tohumlukların sertifikalandırılması ve sertifikalı tohumlukların önemi anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Bitklerde döllenme biyolojisi, çiçek morfolojisi
2 Genel kavramlar: Tohum, tohumluk. Türkiye tohumculuk sektörü
3 Genel kavramlar: Dormansi, çimlenme
4 Tohum çimlenmesinde başlıca aşamalar, çimlenme tipleri. Tohumluğun diğer fiziksel değerlerinin belirlenmesi, konu ile ilgili sorular ve çözümleri
5 TTohum kalite kriterleri.Safiyet, canlılık, vigor kavramları.
6 Tohum çimlenmesini etkileyen faktörler. Çimlenme testinin amacı, çimlenme testinde kullanılan materyaller ve özellikleri
7 Tetrazolium testi. Çimlendirme testinin uygulanışı, İletkenlik testi; embriyo testi; X-ışını testi.
8 Çimlendirmeyi teşvik edici uygulamalar ve sürme hızı ve gücünün belirlenmesi
9 Tohum kaplama teknolojileri
10 Yapay tohum ve uygulama alanları
11 Tohum paketleme, depolama
12 Tohumluk sertifikasyonu, tarla kontrolleri. Tohum sağlık testleri
13 Tohumluk etiketleri, sertifikalı tohumluk kullanımının önemi. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin uygulamalı olarak yapılması
14 Ülkemizde tohumluk ve tohumculuk politikaları. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin sonuçlarının değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sebzelerde üreme biyolojisi ve tohumluk kavramlarını algılayabilme.
2 Tohumluk üretiminin genel ilkelerini kavrayabilme.
3 Sebzelerde tohum üretim tekniklerini anlayabilme
4 Tohum canlılık testleri, doğrudan ve dolaylı test yöntemlerini uygulayabilme
5 Tohum kalitesini değerlendirebilme.
6 Tohumların toplanması, temizlenmesi ve saklanmasını açıklayabilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tohumluk ve Tohumculuk . Temel İlkeler ve Teknoloji , Celal ER, Dilek BAŞALMA
Yardımcı Kaynaklar Kültür Sebzeleri (Vural H, Eşiyok D and Duman İ 2000. Kültür Sebzeleri (Vegetables Crops). Bornova/İzmir/Turkey, Egean University Press.)

Ders İle İlgili Dosyalar