Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
WEB TASARIMI Birinci Düzey RTS432 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Laboratuvar Çalışması.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere web tasarım süreçlerini hem teorik hem de pratik olarak öğretmek, güncel tasarım prensiplerini kullanarak etkili ve kullanıcı dostu web siteleri geliştirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Web Tasarımı dersi, öğrencilere internetin temelleri, web tasarım ilkeleri, HTML, CSS, Adobe Dreamweaver ve Adobe XD gibi araçlarla web sayfası oluşturma sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, kullanıcı deneyimi (UX), içerik yönetim sistemleri (CMS) ve WordPress gibi günümüz web tasarım süreçlerinde kritik öneme sahip konular ele alınmaktadır. Ders, teorik bilgiler ile uygulamalı projeleri birleştirerek öğrencilere modern web tasarım pratiği kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve dersin kısa tanıtımı
2 İnternet ve Kısa Tarihi
3 Web Tasarımına Giriş: Temel kavramlar ve kısaltmalar (WWW, TCP/IP, FTP, Web 2.0 vb.)
4 Grafik Tasarım ve Web Tasarım Prensipleri
5 Temel HTML Etiketleri
6 Adobe Dreamweaver’a Giriş
7 Ara Sınava Hazırlık
8 Ara Sınav
9 Adobe Dreamweaver’da Site Oluşturma ve Yönetme
10 CSS ile Stil ve Düzenleme
11 CSS ile Responsive Web Tasarımı
12 Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı
13 İçerik Yönetim Sistemlerine (CMS) Giriş
14 WordPress ile Web Sitesi Oluşturma - I
15 WordPress ile Web Sitesi Oluşturma - II
16 Final Sınavına Hazırlık
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Web tasarımının temel kavramlarını, tarihçesini ve teknik altyapısını açıklayabilir.
2 HTML ve CSS''i temel düzeyde öğrenir.
3 Adobe Dreamweaver''ı kullanarak profesyonel web tasarımı ve web sitesi yönetimi süreçlerini yürütebilir.
4 Responsive tasarım ve kullanım alanlarını öğrenir.
5 İçerik yönetim sistemleri (CMS) ve WordPress’i kullanarak temel düzeyde web siteleri oluşturabilir.
6 Web sitesi yayına alma, hosting ve SEO stratejileri konusunda bilgi sahibi olur.
7 Kullanıcı deneyimi (UX) tasarımının temel prensiplerini öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 9 2 18
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar