Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Birinci Düzey MB 404 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, konu araştırmalı - gözlem tekniği, ders dışı etkinlik ve araştırmalı
Dersin Amacı Okul dışı öğrenmenin yaşam boyu öğrenme içindeki yeri ve önemini kavratmak, informal öğrenmenin kavramsal temelleri ve okul dışı öğrenme ortamlarının örgütsel yapıları, amaçları, program alanları hakkında bilgi kazandırmak
Dersin Tanımı Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde okul dışı öğrenme, informal öğrenmenin tanımı, kapsamı, özellikleri, süreçleri, modelleri, okul dışı öğrenme ortamı olarak yaygın eğitim ve informal öğrenme olanakları

Dersin İçeriği
1 Eğitim, öğretim tanımları Öğreten ve öğrenen kavramları
2 Yaşam boyu öğrenme yolları
3 İnformal öğrenme ve çeşitleri
4 İnformal eğitim ve tarihi, informal öğrenmenin amaçları
5 İnformal öğrenmenin özellikleri ve gereksinimleri
6 Okulda informal öğrenme ve öğretmenin informal öğrenmeye yönelik perspektifleri
7 Okul dışı öğrenme ortamı kavramı, tanımı, özellikleri ve amaçları
8 Okul içi ve okul dışı bilişsel aktiviteler arasındaki farklar
9 Okul dışı öğrenmenin gerekliliği ve çalışma gruplarının oluşturulması
10 Okul dışı öğrenme ortamı olarak müzeler ve kütüphaneler,
11 Okul dışı öğrenme ortamı olarak bilim ve sanat merkezleri
12 Okul dışı öğrenme ortamı olarak tarihi ve kültürel alanlar
13 Okul dışı öğrenme ortamı olarak sit alanları, ören yerleri, milli parklar ve bahçeler
14 Okul dışı öğrenme ortamı olarak teknoparklar endüstriyel kuruluşlar ve üniversiteler
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim, öğretim tanımlarını bilir ve Öğreten ve öğrenen kavramlarını açıklar.
2 İnformal öğrenmenin çeşitlerini, özelliklerini ve amaçlarını bilir.
3 Okul dışı öğrenme kavramını ve gerekliliklerini bilir.
4 Okul içi ve okul dışı bilişsel aktiviteler arasındaki farklar bilir.
5 Okul dışı öğrenme ortamları için çalışma grubu ve planı oluşturabilir.
6 Okul dışı öğrenme ortamlarını ve özelliklerini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of science education and technology, 16(2), 171-190. 2. Duman, A. (2007). Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları:17,Ankara 3. Resnick, L. B. (1987). The 1987 presidential address learning in school and out. Educational researcher, 16(9), 13-54.

Ders İle İlgili Dosyalar