Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Birinci Düzey DKA216 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirmek ve çeşitli nitelikteki materyalleri değerlendirmek.
Dersin Tanımı Öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini geliştirmek.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar
2 Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
3 Görsel Materyaller Tasarımı
4 Öğretim Araçları ve Etkili kullanımı
5 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
6 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
7 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
8 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
9 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
10 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
11 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
12 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
13 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
14 Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek.
2 Bilgi ve iletişim teknolojilerini tanımlayabilecek.
3 Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime uyarlanmasını açıklayabilecek
4 Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini açıklayabilecek
5 Tasarım ilke ve öğelerini tanımlayabilecek
6 Öğretimsel araçlarının nasıl kullanacağını açıklayabilecek
7 Öğretim teknolojileri kullanarak öğretim materyalleri (çalışma yaprağı, asetatlar, bilgisayar destekli materyaller vb.) geliştirebilecek
8 Geliştirdikleri öğretim materyallerini sınıfta sunabilecek
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DİN ÖĞRETİMİ TEKNOLOJSİ VE MATERYAL GELİŞTİRME- MEHMET KORKMAZ, KAYSERİ, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme-Halil İbrahim Yalın

Ders İle İlgili Dosyalar