Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
THESIS STUDIES 1 Birinci Düzey FDE 800 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tüm derslerin geçilmesi
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. ABDULATEF MRGHNI AHHMED
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ars. Gor. Ceyda Birisik
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı Öğrencileri uzman bir araştırmacı seviyesine getirmek, protein karakterizasyonu ve identifikasyonu konusunda geliştirmek
Dersin Tanımı Bu ders hem yüksek lisans hem de doktora öğrencilerine açık olmakla birlikte, ders öğrencilere amino asitler, peptitler, proteinler ve kompleks proteinler hakkında temel bilimsel ve araştırma bilgilierini öğretmeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda öğrenciler, yüksek lisans ve doktora tezlerini tamamlayabilmek için araştırma yapmayı öğrenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Araştırma konusu planlama
2 Tez önerisi hazırlama
3 Materyal toplama
4 Ön denemelerin yapılması
5 Araştırma deneylerinin yapılması
6 Araştırma deneylerinin yapılması
7 Araştırma deneylerinin yapılması
8 Araştırma deneylerinin yapılması
9 Araştırma deneylerinin yapılması
10 Araştırma deneylerinin yapılması
11 Araştırma deneylerinin yapılması
12 Araştırma deneylerinin yapılması
13 Araştırma deneylerinin yapılması
14 Araştırma deneylerinin yapılması
15 Araştırma deneylerinin yapılması
16 Araştırma deneylerinin yapılması
17 Data analizi
18 Data analizi
19 Tez yazımı
20 Tez yazımı

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma bilgilerinin edinilmesi
2 Araştırma bilgilerinin edinilmesi
3 Araştırma bilgilerinin edinilmesi
4 Araştırma bilgilerinin edinilmesi
5 Araştırma bilgilerinin edinilmesi
6 Araştırma bilgilerinin edinilmesi
7 Data toplama
8 Data toplama
9 Data toplama
10 Tez yazım becerilerinin geliştirilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 18 4 72
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 3 54
Ödevler 15 4 60
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 18 6 108
Laboratuvar 20 7 140
Arazi çalışması 8 4 32
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 18 8 144
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 16 20
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar