Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK BİYOKİMYADA VAKA TAKDİMİ Üçüncü Düzey ALA 510 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere klinik biyokimyanın biyokimyasal parametrelerini ve klinik vakalarda biyokimyasal sonuçların yorumlarını yapabilmeyi öğretmektir.
Dersin Tanımı Klinik Biyokimya, Olgu Sunumu

Dersin İçeriği
1 Beslenme: Genç erişkin obezitesi, Anorexia nervosa, Gluten-sensitive enteropati.
2 Beslenme: Akut açlık
3 Protein Yapısı: Orak hücreli anemi, İnsülin direnci, Multipl myelom
4 Enzimler: MI, Serum CK-MB
5 Enzimler: Kurşun zehirlenmesi
6 Karbohidrat Metabolizması: Diabetes mellitus ve obezite, Diabetik keto asidoz.
7 Karbohidrat Metabolizması: Galaktozemi, Kalıtsal fruktoz intoleransı
8 Karbohidrat Metabolizması: Hemoliz ve glukoz-6-fosfat dehidrogenaz eksikliği
9 Karbohidrat Metabolizması: Glikojen depo hastalıkları
10 Amino Asitlerin Biyosentez ve Yıkımı: Fenilketonüri, Homosistinüri, Kalıtsal hiperamonemi, Metil malonik asidemi, Üre döngüsü bozuklukları.
11 Lipid Metabolizması : Asetil CoA karboksilaz eksikliği, Kistik fibrozis, Gaucher hastalığı, Obezite
12 Lipid Metabolizması: Hiperkolestrolemi, Hipertrigliseridemi.
13 Hipotiroidizm, Hipertiroidizm
14 Cinsiyet hormonları ve ilişkili hastalıklar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klinik olgunun biyokimyasal açıdan tartışılması
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 20 2 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Michael Eskin. Biochemistry of food. Academic Press; 3 edition, November 25, 2008 Pokorny, Nedyalka Yanishlieva and Michael Gordon. Antioxidants in food - Practical applications. Woodhead 2001. Nilgün Altan. Biyokimya olgu sunumlu yaklaşım. Palme yayıncılık. 2000. Goldberg S. Clinical Biochemistry Made Ridiculously Simple. Edition 3. Hardcover.2004. Mathews CK, Sypes M, Holde KE. Biochemistry, 4th Ed., Addison- Wesley, San Fransisco. 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar