Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAMU İHALE HUKUKU Üçüncü Düzey HKK 578 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ATİLA ERKAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Aynur CİDECİGİLLER Arş. Gör. Allı YEŞİLYURT
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik olarak verilmektedir.
Dersin Amacı Kamu ihalesi kavramının geniş ve dar anlamda değerlendirilmesi yapıldıktan sonra, ihale sürecine egemen olan ilkeler, kamu ihaleleri ile ilgili yasal düzenlemelerin sınıflandırılması, dar anlamda kamu ihalesinin aşamaları, ihale sürecindeki uyuşmazlıklar, bu uyuşmazlıkların idari denetimi, Kamu İhale Kurumu'nun görev ve yetkisi, kararlarının hukuki niteliği kararlarına karşı hukuki başvuru yollarını incelemektir.
Dersin Tanımı Kamu İhalelerine hakim olan usul ve esasları belirlemek.

Dersin İçeriği
1 Kamu ihalesi kavramı (Dar ve geniş anlamda)
2 Kamu ihalesinin amacı ve ihalenin hukuki niteliği
3 idarenin işlemleri bağlamında kamu ihale sürecinin genel değerlendirmesi
4 Kamu ihalesi ile ilgili hukuk kaynakları ve uygulama alanı
5 Kamu ihale sürecine egemen olan ilkeler
6 Geniş anlamda kamu ihale süreci
7 Dar anlamda kamu ihale süreci
8 arasınav
9 İhale kararının verilmesi/verilmemesinin hukuki sonuçları
10 Kamu İhale Kurumu nun görev ve yetkileri
11 Kamu ihale sürecinde idari denetim, şikayet, itirazen şikayet
12 Kamu ihale sürecinde yargısal denetim
13 Sözleşmenin imzalanması ve sözleşme türleri
14 Yılsonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kamu ihalesi kavramını dar ve geniş anlamda olmak üzere açıklayabilme
2 Kamu ihalesi sürecindeki aşamalardaki hukuka aykırılıkları tespit edebilme
3 Kamu ihalesi ile ilgili mevzuatı yorumlayabilir ve uygulayabilme
4 Kamu ihalesine egemen olan ilkeleri ifade edebilme
5 Kamu ihale sürecindeki hukuka aykırılıkların denetimi yollarını açıklayabilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kamu ihale hukukuyla ilgili tüm kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Kamu ihale hukukuyla ilgili tüm kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar