Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARÇACIK FİZİĞİ-I Üçüncü Düzey FİZ 570 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Temel parcaciklari ve aralarindaki etkilesimleri ogrenmek.
Dersin Tanımı Parcacik fiziginin temel kavramlarını ve parçaıklar arasındaki etkilesimleri tanımlar ve standart model hakkinda bilgi sahibi verir.

Dersin İçeriği
1 Temel parçacıklar
2 Parçacıklar ve etkileşmeleri
3 Newton ve Einstein mekaniğinde kütle enerji ve momentum.
4 Kuvvet ve alanlar
5 Kuvvet ve alanlar
6 Atomik ve nükleer reaksiyonlar
7 Ara sınav
8 Zayıf ve kuvvetli etkileşmeler
9 Zayıf ve kuvvetli etkileşmeler
10 Yüksek enerji fiziği
11 Yüksek enerji fiziği
12 Hızlandırıcılar
13 Hızlandırıcılar
14 Yarıyıl sonu sınavı.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
2 Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir.
3 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
4 Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir.
5 Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   70

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction to elementary particle physics , David Griffiths
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar