Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUARI I İkinci Düzey MÜZ227 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı UZMAN CENGİZ KILIÇ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türk Klasik Müziği Solfeji ve Kuramı dersinde öğrenilen makam ve usul örneklerine uygun eserlerin uygulamalı olarak öğretilmesi. Türk Klasik Müziği Repertuarı dağarcığının oluşturulması.
Dersin Tanımı Geleneksel Türk Müziği Nazariyat sistemi içerisinde yer alan ses sistemi, makamlar ve usullerin pekiştirilmesi için, Türk Müziğinde kullanılan sözlü eser form biçimlerinin uygulamalı olarak örnek eserler üzerinde işlenişini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
2 Birlikte şakı söylemenin kuralları ve ses nefes çalışması
3 Çargâh Makamı’nda ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
4 Buselik Makamı ve küçük usullerden seçilen örnek eser.
5 Kürdi Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
6 Rast Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
7 Uşşak Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Beyati Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
11 Ortalama Hicaz makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
12 Hicaz Hümayun Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
13 Hicaz Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
14 Öğrenilen eserlerin usul vurularak uygulamalı olarak tekrar edilmesi.
15 Genel tekrar.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Basit Makamlar’da ve küçük usullerde seçilen örnek eserler. Basit Makamlar ( Çargah, Buselik, Kürdi, Rast, Uşşak, Beyati, Hicaz Ailesi Makamları, Hicaz Hümayun, Hicaz), 2 zamanlıdan 8 zamanlıya kadar olan küçük usullerde seçilen şarkı formunda eserleri usul vurarak ses ve nefes tekniklerini kullanarak seslendirir.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ÖZKAN, İ. Hakkı; Türk Müziği Nazariyatı Solfeji Usulleri, İstanbul 1987. KUTLUĞ, Fikret; Türk Musikisinde Makamlar, İstanbul 2000. YILMAZ, Zeki; Türk Musikisi Dersleri, İstanbul 1983.
Yardımcı Kaynaklar TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.

Ders İle İlgili Dosyalar