Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİMARLIK BİLGİSİ VE PROJESİ Birinci Düzey ŞBP216 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE TORAMANLI,ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAHADIR ALTINKAYNAK, ÜCR. ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET ÖĞÜT,ÜCRETLİ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEYZA BÜYÜKNALBANT TUNCA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik –Uygulama
Dersin Amacı Kentsel mekanın, mimari mekanla ilişkisini anlama becerilerinin geliştirilmesi ve konut tasarımı özelinde mimari bilginin oluşturulması.
Dersin Tanımı Ölçü ve ölçek bilgisinin insan-mekan ilişkisi bağlamında değerlendirilmesi ve konut tasarımı odaklı öneri projeler geliştirilerek; kavramsal bilginin herbir öğrencinin hazırlayacağı bireysel projelerle değerlendirilmesi. Ders izlencesi boyunca her hafta, (ilk hafta hariç) o hafta işlenecek konuya ilişkin hazırlanan ödevlerin sunumu ve bir önceki haftada işlenen konuya ilişkin bir genel değerlendirme yapılmaktadır. Proje çalışması, şubeler halinde, her aşamasında öğrenciye çalışması ile ilgili ders yürütücüleri tarafından verilecek kritikler ile birlikte ilerleyecektir.

Dersin İçeriği
1 Dersin kapsamı konusunda genel bilgilendirme ve giriş, proje konususn duyurulması
2 Ölçü – insan ölçüsü
3 Tasarım ve ölçek / tasarımda topografya ve iklim
4 Konut tasarımı
5 Konut tasarımı
6 Konut tasarımı
7 Konutun bileşenleri-(yaşam alanı ve yatak odası, mutfak ve ıslak hacimler)
8 ARA SINAV
9 Konut tasarımı
10 Dönem içi öğrenci ödevleri üzerinde genel tartışma ve değerlendirme (1/200 ölçekli vaziyet planı)
11 Dönem içi öğrenci projesi tashihi (1/100 ölçekli mimari tasarım ve vaziyet planı)
12 Dönem içi öğrenci projesi tashihi (1/100 ölçekli mimari tasarım)
13 Dönem içi öğrenci projesi tashihi (1/100 ölçekli mimari tasarım)
14 Final teslimi ile ilgili bilgilendirme
15 Final teslimi ile ilgili öğrenci soru cevap, proje tashihi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan - mekan arasında ölçü-ölçek ilişkisini kurar.
2 Kent Planlama ile mimari bilginin ilişkisini kurar
3 Konutun mimari çözümlemesini yapar.
4 Konut tasarımında temel düzeyde bilgiye sahip olur.
5 Konut - parsel ilişkisini kurar.
6 Mimari tasarım - kentsel tasarım ilişkisini temel düzeyde kurar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3 Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5 Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7 Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8 Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9 Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10 Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11 Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15 Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16 Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17 Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18 Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 7 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -Ünsal, B., Bina Bilgisi, (1964), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. -Arcan, E.F.,(1999), Mimari Tasarıma Yaklaşım,Tasarım Yayın Grubu, İstanbul. -Ching, F.D.K., Adams, C., (2001), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Yapı Yayın, İstanbul. -Akçura N. (Prj. Yöneticisi) (1996), Tarihi Çevrede Konut-Yapı İlişkisi, Konut Araştırmaları Dizisi:12, T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, ODTÜ Basım İşliği, Ankara. -Küçükerman, Ö., (2007), Turkish House in Search of Spatial Identity, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, Euromat Entegre Matbaacılık, İstanbul. -Spreiregen, P.D., Urban Design: The Architecture of Towns and Cities, (1965), McGraw-Hill Book Company. -Sey, Y., (1999), Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme, Ofset Yapımevi, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar