Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TAKRİB TARİKİ Üçüncü Düzey TİB 0604 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK, Doç. Dr. Yakup Uzun
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve pratik
Dersin Amacı Kuran-ı Kerimin kıraatinde mevcut olan bazı kelimelerin farklı okunuşlarını, okuyan imamlara nispet ederek kıraat nosyonu kazandırmak. Kıraat imamlarının mezheplerine göre kıraat kültürü oluşturmak ve öğrenciye bu hususta farkındalık kazandırmak. Kıraatlerin cem usulüne göre tatbikini kavratmak
Dersin Tanımı Ferşul-Huruf kabilinden okunan Kuran kelimelerini imamlara nispet ederek okumayı kazandıran ve med kasır, tahfif teşdid imale kabilinden olan okuyuşları bildiren bir ilimdir.

Dersin İçeriği
1 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
2 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
3 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
4 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
5 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
6 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
7 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
8 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
9 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
10 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
11 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
12 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
13 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
14 İbnü''''l-Cezeri''nin Takrîb kitabındaki ilgili bölümler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kıraat ilmine özgü bilgi sahibi olur
2 Alana özgü kavramlar sorulduğunda cevap verir.
3 Kıraat imamlarını tanır.
4 Kıraat imamlarının okuma metodlarını öğrenir.
5 Alanla ilgili uygulama becerisi kazanır.
6 Farklı okuyuş şekillerini karşılaştırır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İbnü''l-Cezeri, Takrîbü''n-Neşr
Yardımcı Kaynaklar İbnü''l-Cezeri, en-Neşr fi''l-Kıraati''l-Aşr

Ders İle İlgili Dosyalar