Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METABOLİK ENERJİNİN OLUŞUMU VE DEPOLANMASI İkinci Düzey BİK 507 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SABAHATTİN MUHTAROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Glukoz ve yağ asitlerinin depo edilme yollarını ve glikojen ve trgliserit kaynaklarınden enerji elde edilmesini açıklar.
Dersin Tanımı Bu ders glikojenin karaciğer ve kastaki sentezini ve yağ asitlerinin yağ dokusundaki sentez konularını içerir.Ayrıca glikojenoliz ve yağ asitlerinin oksidasyonu ile ATP elde edilmesini içerir.

Dersin İçeriği
1 Metabolizmaya genel bakış
2 Karbohidratların sindirim ve emilimi
3 Lipitlerin sindirim ve emilimi
4 Biyoenerjetikler
5 Glikoliz ve hekzosların glikolize girişi
6 Glukoneogenez
7 Glikojen metabolizması
8 Piruvat dehidrogenaz kompleksi ve Sitrik asit döngüsü
9 Yağ asitlerinin, trigliseritlerin sentezi ve yıkımı
10 Biyolojik oksidasyon
11 Solunum zinciri ve oksidatif fosforilasyon
12 Açlık ve tokluk durumu
13 Alkol metabolizması
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Metabolizmaya genel bir bakışı izlemek
2 Metabolik yolların genel özelliklerini kavramak
3 Bioyoenejetikler hakkında bilgi edinmek
4 Glikojenin sentez ve yıkım reaksiyonlarını anlamak
5 yağ asitlerinin sentez ve oksidasyon yolunu anlamak
6 Oksidatif fosforilasyonu anlamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 3 36
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     205
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel ve Klinik Biyokimya Editör:Prof.Dr.Hatice Paşaoğlu
Yardımcı Kaynaklar Marks''''Tıbbi Biyokimyanın Esasları-Klinik Yaklaşım Çev.Editörleri: Ramazan Amanvewrmez, Bahattin Avcı

Ders İle İlgili Dosyalar