Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLEME ÇALIŞMASI I Birinci Düzey ÇDE209 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dinleme-anlama yeteneğinin artırılması
Dersin Tanımı Dinleme ve soru-cevap yöntemiyle pekiştirme

Dersin İçeriği
1 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
2 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
3 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
4 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
5 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
6 Film izleme
7 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
8 Ara Sınav
9 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
10 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
11 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
12 Film izleme
13 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
14 HSK (Çince Seviye Tespit Sınavı) 3.Seviye dinleme bölümü sorularının cevaplanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince temel seviye dinleme anlama becerisi gelişir.
2 Dinlediğini ifade etme beceri edinir.
3 Sözcük dağarcığı gelişir.
4 Çince Seviye Tespit Sınavı temel kur sınavının dinleme anlama sorularını çözebilecek düzeye ulaşır.
5 Çinlilerle iletişim kurmada kolaylık sağlar.
6 Öğrenciler Çince cümleleri dinleyip anlayabilirler.
7 Ses tonlarını rahat kavrayabilirler.
8 Öğrendikleri kelimeleri akılda tutabilmeleri kolaylaşır.
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hanyu Jiaocheng Temel Dinleme Anlama Kitabı, Yang Ji Zhou, Beijing Language and Culture University Press, 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar