Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSTATİSTİK MEKANİK-II Üçüncü Düzey FİZ 604 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Resmi ön koşul olmamakla beraber İSTATİSTİK MEKANİK I dersinin alınması tavsiye edilir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ...
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Çok parçacıklı sistemlerin fiziğini anlamak, istatistik fizik konularıyla ilgili problemleri formüle edebilmek ve karmaşık problemleri çözmek.
Dersin Tanımı Çok parçacıklı sistemlerin fiziğinin kavramlarının daha detaylı tanımlanması ve verilmesi

Dersin İçeriği
1 Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları
2 Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları
3 Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları
4 Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları
5 Spin-1/2 Ising ve eşdeğer modeller
6 Spin-1/2 Ising ve eşdeğer modellerin ortalama alan ve kümesel değişim yaklaşıklıklarıyla incelenmesi
7 Spin-1/2 Ising ve eşdeğer modellerin ortalama alan ve kümesel değişim yaklaşıklıklarıyla incelenmesi
8 Ising modellerinin (Spin-1/2, Spin-1 v.b.) transfer matris metoduyla incelenmesi
9 Ising modellerinin (Spin-1/2, Spin-1 v.b.) transfer matris metoduyla incelenmesi
10 Spin-1/2 Ising modelinin çift yaklaşık metoduyla (Bethe veya Kikuchi) incelenmesi
11 Spin-1/2 Ising modelinin çift yaklaşık metoduyla (Bethe veya Kikuchi) incelenmesi
12 Renormalizasyon grup teorisi
13 Renormalizasyon grup teorisi
14 Etkin - alan teorisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çok parçacıklı karmaşık sistemleri matematiksel modellerle inceleyebilecek bilgi birikimi
2 Fiziksel sistemlerin davranışlarını ve özelliklerini açıklayabilecek bilgi birikimi
3 Bildiği fizik bilgilerinin sentez ve analızı
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 9 5 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 6 4 24
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 30
Ödev 9 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar 1-Landau and Lifshitz, Statistical Physics, Pergamon Press, New York, 1982. 2- K. Huang, Statistical Physics, ohn Wiley & Sons, New York, 1987. 3- D. Chandler Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press, 1987. 4- R. Kubo, Statistical Mechanics, North-Holland Publ. Comp., 1981. 5- R.K.Pathria and P. Beale Statistical Mechanics, Butterworth-heinemann, 1996. 6-M. Kardar, Statistical Physics of Particles, Cambridge University Press, 2007. 7-M. Kardar, Statistical Physics of Fields, Cambridge University Press, 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar