Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ İkinci Düzey FDB571 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim, Konuların öğrencilerle tartışarak anlatılması
Dersin Amacı Din Psikolojisinin başlangıçtan günümüze geliş serüveni ve iniş çıkış dönemlerinin ve bu dönemlerde psikoloji ile olan ilişkisinin tanınması
Dersin Tanımı Din psikolojisinin tarihsel gelişimini din-psikoloji ilişkisi ekseninde tanıtmaya çalışan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Modern psikolojinin felsefe temelleri
2 Wilhelm Wundt'u çalışmaları
3 Psikoloji Okulları: yapısalcılık ve din
4 İşlevselcilik ve Din
5 Davranışçılık ve din
6 Gestalt psikolojisi ve din
7 Psikanaliz ve din: Freud ve din
8 C. Gustav Jung ve din
9 Hümanistik psikoloji ve din
10 Transpersonel psikoloji ve din
11 Muhtemel sınav haftası
12 Din Psikolojisinin Gelişme safhaları
13 Din Psikolojisinin Çöküşü ve Yeniden Doğuşu ili ilgili Teoriler
14 Din psikolojisinin güncel araştırma alanları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci: Psikoloji tarihini bilir
2 Psikoloji tarihinde ortaya çıkan ekolleri bilir
3 Psikoloji ekollerinin dine bakışlarını bilir
4 Din Psikolojisinin iniş ve yükseliş dönemlerini ve nedenlerini bilir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Duane P. Schultz ve Sydney Ellen Schultz; Modern Psikoloji Tarihi, çev. Yasemin Aslay, İstanbul, 2001. Richard L. Gorsuch; Din Psikolojisi, çev. Ali Kuşat, ERÜ İlahiyat Fak. Dergisi, S.10 1988, ss. 225-249.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders İle İlgili Dosyalar