Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKNİK RESİM Üçüncü Düzey ÇM 107 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -----
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ------
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -------
Dersin Veriliş Şekli Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat bilgisayar uygulaması.
Dersin Amacı öğrencilere AutoCAD çizim programı ile çizim yapabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı AutoCAD programının içeriği, temel çizim komutları, nesne düzenleme komutları, ölçülendirme tekniğinin verilmesi ve komutları, katmanlı çalışma tekniğinin öğrenilmesi, mimari kot planı çizimlerinin yapılması, plandan kesit çıkarma, plandan görünüş çıkarma, inşaat mühendisliği uygulama projelerinin çizimi.

Dersin İçeriği
1 AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
2 AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
3 AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
4 AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
5 Mevcut geometrik çizimlerle AutoCad uygulama örnekleri
6 Verilen perspektiften görünüşlerin çıkarılması ve uygulamaları
7 AutoCAD programıyla kalıp planı çizimi
8 AutoCAD programıyla kalıp planı çizimi
9 Mimari kat planı çizimlerinin uygulaması ve ölçülendirme
10 Mimari kat planı çizimlerinin uygulaması ve ölçülendirme
11 Plan üzerinden kat kesitlerinin çıkarılması
12 Merdiven planı çizimi ve kesitlerinin çıkarılması
13 Çatı çizimi ve kesitlerinin alınması
14 Pencere kesitleri ve detay çizimleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AutoCAD çizim programının öğrenilmesi,
2 mesleki çizim detaylarının proğram yardımıyla çizilmesi,
3 daha hızlı ve uygulamaya yönelik tasarım yapma becerisi,
4 yapı elemanlarını üç boyutlu anlama ve uygulama becerisi
5 proje okuma ve uygulama becerisini sağlamak
6 AutoCAD çizim programını kullanabilme ve ilgili program yardımı ile teknik çizim yapabilme becerisi kazanırlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2 Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4 Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6 Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11 Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17 Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 3 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 3 3 9
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Autocad ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yapı Teknik Resmi cilt II (Pancarcı-Öcal)

Ders İle İlgili Dosyalar