Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI İLİŞKİLERE GİRİŞ Birinci Düzey D-ULS101 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MEHMET OZAN KASAPOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uluslararası ilişkiler öğrencilerine, alanın temel kavramlarına, tarihsel gelişimine, bir bilim dalı olarak doğuşuna ve gelişimine, temel aktörlerine ve uluslararası ilişkileri etkileyen faktörlere yönelik akademik bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Uluslararası ilişkilerin temel kavramları, uluslararası ilişkiler disiplininin doğuşu ve gelişimi, uluslararası ilişkilerin aktörleri, uluslararası ilişkilerde güç kavramı, uluslararası sistem, dış politika karar verme süreci, dış politika stratejileri ve küreselleşmenin uluslararası ilişkilere etkileri.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Dersin Metodolojisi
2 Uluslararası İlişkiler ve Günlük Yaşam
3 Uluslararası İlişkilerin Temel Kavramları
4 Uluslararası İlişkiler Öncesi
5 Modern Uluslararası İlişkilerin Doğuşu ve Gelişimi
6 Uluslararası İlişkiler Disiplinin Doğuşu ve Gelişimi
7 Uluslararası İlişkilerin Aktörleri
8 Ara Sınav
9 Uluslararası İlişkilerde Güç Kavramı ve Ulusal Gücün Öğeleri
10 Uluslararası Sistem Kavramı ve Türleri
11 Dış Politika Karar Verme Süreci
12 Devletlerin Dış Politika Stratejileri (Yalnızcılık ve Tarafsızlık)
13 Devletlerin Dış Politika Stratejileri (Bağlantısızlık ve İttifak ve Koalisyonlar)
14 Küreselleşme ve Uluslararası İlişkiler
15 Sonuç ve Değerlendirme
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uluslararası ilişkilerdeki temel kavramları açıklar.
2 Uluslararası ilişkilerin tarihsel gelişimini ve modern uluslararası sistemin ortaya çıkışını açıklar.
3 Uluslararası ilişkilerdeki temel teorik yaklaşımları karşılaştırır.
4 Uluslararası ilişkilerin aktörlerini ve devletlerin dış politika yapım sürecini açıklar.
5 Uluslararası ilişkilerde devletlerin izledikleri farklı dış politika stratejilerini karşılaştırır.
6 Küreselleşmenin uluslararası ilişkiler ve gelişmeler üzerindeki etkisini açıklar.
7 Uluslararası ilişkilerdeki güncel gelişmeleri derste edindiği bilgiler doğrultusunda açıklar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Joshua Goldstein and Jon Pavehouse, Uluslararası İlişkiler, BB101 Yayınları, 2015.
Yardımcı Kaynaklar Torbjon Knutsen, Uluslararası İlişkiler Teorisi Tarihi, Açılım Kitap, 2011; Griffiths, Martin, Roach Steven, Salamon, Scott, Fifty Key Thinkers in International Relations, London and New York, Routledge, 2001; The Globalization of World Politics, John Baylis and Steve Smith, Oxford, Oxford University Press, 2001

Ders İle İlgili Dosyalar