Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKOKULDA MATEMATİKSEL KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ İkinci Düzey SNE 522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı Matematik kavram ve konularındaki kavram yanılgıları hakkında bilgilendirmek ve kavram yanılgılarını engellemek veya kaldırmak için çözüm önerileri geliştirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Temel Kavramlar, matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve türleri, doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler konularındaki kavram yanılgıları, basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları, kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgıları, geometri alanındaki kavram yanılgıları, ölçme alanındaki kavram yanılgıları, veri alanındaki kavram yanılgıları, kavramsal anlamayı desteklemek için teknoloji kullanımı, doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler, kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, basamak değeri konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, geometri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, ölçme ve veri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirme, Türkiye’ de ve yurt dışında kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar
2 Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri ve türleri
3 Doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler konularındaki kavram yanılgıları
4 Basamak değeri konusundaki kavram yanılgıları
5 Kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgıları
6 Geometri alanındaki kavram yanılgıları
7 Ölçme alanındaki kavram yanılgıları
8 Veri alanındaki kavram yanılgıları
9 Kavramsal anlamayı desteklemek için teknoloji kullanımı
10 Doğal sayılar ve doğal sayılarla işlemler-kesirler ve kesirlerle işlemler konularındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
11 Basamak değeri konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
12 Geometri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
13 Ölçme ve veri alanındaki kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme
14 Türkiye’ de ve yurt dışında kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı arasındaki ilişkiyi kavrar.
2 Kavram yanılgısı çeşitlerini öğrenir.
3 İlkokul matematik alanında karşılan yaygın kavram yanılgılarını araştırır.
4 Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel 2.Turcademy.com

Ders İle İlgili Dosyalar