Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM İkinci Düzey SEC130 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE TEORİK
Dersin Amacı Sağlık hizmeti sunumunda yer alan personelin; hastalarla, hasta yakınlarıyla, yöneticileriyle ve diğer sağlık personelleriyle etkin ve etkili iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Sağlık hizmeti sunumunda yer alan personelin; hastalarla, hasta yakınlarıyla, yöneticileriyle ve diğer sağlık personelleriyle etkin ve etkili iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 İletişim kavramı, önemi, özellikleri ve fonksiyonları.
2 İletişim süreci ve öğeleri.
3 İletişimi etkileyen bireysel faktörler(algılama...) ve iletişim engelleri.
4 İletişimi etkileyen bireysel faktörler(algılama...) ve iletişim engelleri.
5 Sağlık iletişiminin gelişimini etkileyen faktörler. Türkiye''de sağlık iletişimi
6 İletişim kuramları, sağlıkta iletişim modelleri.
7 İletişim türleri ve şekilleri.
8 İletişim türleri ve şekilleri.
9 Ara Sınav
10 Dinleme biçimleri, Empati, Ben Dili-Sen Dili
11 Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya.
12 Beden dili.
13 Beden dili.
14 Sağlık hizmetlerinde etkili iletişim teknikleri ve Teröpatik iletişim.
15 Hastayı tanıma ve hasta profilleri.
16 Özel hastalar ve yakınlarıyla özel durumlarda iletişim.
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişimin temel kavramlarını, iletişim sürecini ve iletişimin öneminin açıklayabilmesi.
2 Kendini ve iletişim tarzını tanır, değerleri ve iletişim özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir.
3 Hasta ve yakınlarıyla ilişkilerinde iletişim becerilerini kullanabilir.
4 Özel durumlarda iletişim engellerini, doğru teknikleri kullanarak aşabilir.
5 Sağlık kurumlarındaki formal ve informal iletişim ağlarına uyum sağlar.
6 Profesyonel iletişim becerilerini kişilerarası ilişkilerde kullanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar İletişime Giriş. Prof. Dr. Nazife Güngör Siyasal Yayınevi. 21.Yüzyıl için Sağlık İletişimi Prof.Dr. İnci Çınarlı Nobel yayınevi Sağlık Kurumlarında İletişim. Prof. Dr. Erkan Yüksel. AÖF yayınları. Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Prof. Dr. Orhan Doğan. Songür Yayıncılık Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Dr.Yüksel Demirel. Akademisyen Tıp Kitabevi.

Ders İle İlgili Dosyalar