Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KATI SIVI ARA YÜZEYİ İkinci Düzey MBM 512 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR ÖNSES
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ara yüzeyler ilgili konuların öğrencilere aktarılması
Dersin Tanımı Yüzey gerilimi, yüzey serbest enerjisi

Dersin İçeriği
1 Yüzey gerilimi, yüzey serbest enerjisi
2 Katı yüzeyleri
3 Ara yüzey termodinamiği
4 Yüzey ve ara yüzeylerde adsorpsiyon
5 Moleküller ve yüzeyler arası kuvvetler (DLVO prensibi)
6 Yüzey gerilimi ve elektriksel çift tabaka
7 Yüzey ve ara yüzeylerde ıslanma ve yayılma mekanizmaları
8 Adezyon, ve sürtünme
9 Köpük ve emülsiyon
10 Deterjan ve petrol üretimi
11 Yüzey filimleri, Langmuir Blodgett (LB) ve kendiliğinden organize olma (SA)
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ara yüzey bilimi ile ilgili temel terminoloji, konseptler ve araçların anlaşılması
2 Yığın ve yüzey arasındaki davranış ve rejim farklarının anlaşılması
3 Bu konsept ve araçların kullanılmasıyla geliştirilen proses ve malzemelerin farklı alanlardaki uygulamalardaki yansımaları
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 60
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A.W. Adamson Physical chemistry of surfaces 5th edition 1990
Yardımcı Kaynaklar P.C. Hiemenz Principles of Colloid and Surface Chemistry

Ders İle İlgili Dosyalar