Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ Birinci Düzey BSB 567 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZİYA BAHADIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Beden egitimi ve oyun ortamında oyunsal uygulamaları ders araç gereci olarak kullanmak ve bu yolla (eglenceli çalısmalarla) çocukların gelisimlerine katkıda bulunulmasını ve yönlendirilmesinin ögretilmesi
Dersin Tanımı Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, içeriği ve literatür hakkında bilgi verilmesi,
2 Oyunun tanımı, önemi,oyun organizasyonunun hazırlığı hakkında bilgi verilmesi,
3 Oyun kavramı, oyunun doğuşu ve gelişimi,
4 Oyun evreleri, çeşitleri, oyuna hazırlayıcı egzersizler,
5 Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri,
6 Eğitimde oyun ve önemi, kullanılması,
7 Eğitsel Oyunlar,
8 Vize Sınavı,
9 Eğitsel Oyunların sınıflandırılması,
10 Eğitsel Oyunların Motorik özelliklerin gelişmesine etkisi,
11 Beden Eğitimi ve Spor Eğitiminde Oyun,
12 Fiziksel Engelli çocuklarda eğitsel oyun çalışmaları,
13 Oyunun Planlanması, şeçimi, öğretimi,
14 Oyunun yöentimi ve çeşitlendirilmesi,
15 Oyun Formları,
16 Oyun Formaları,
17 Oyun Formaları,
18 Oyun Formaları,
19 Oyun Formaları,
20 Final Sınavı,

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlköğretimde beden eğitimi dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklayabilecektir. Program yapısını tanır. Programın temel unsurlarını tanır. Sınıflara göre kazanımları saptar. Öğretim yöntemlerini tanır. Sınıf yönetimini açıklar. Ölçme ve değerlendirmeyi ifade eder.
2 Beden eğitimi dersi kazanımlarına ilişkin uygulamaları açıklayabilecektir Ders planı hazırlar ve uygular. Çalışma planları hazırlar ve uygular. Ölçme araçları hazırlar ve uygular.
3 Eğitsel ve müzikli oyunları uygulayabilecektir Oyunu tanımlar ve sınıflandırır. Oyun genel özelliklerini açıklar. Oyun öğretimi ile ilgili bilgileri ifade eder. Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Güneş, Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Pegem Akademi Yayınları, Aracı, Hikmet. Okullarda Beden Eğitimi, Ankara, 1998. Çağlak Sarı, Saime. Sınıf ve Ev Oyunları, Serhat Yayınları, İstanbul, 2005. Çamlıyer, H,., Çamlıyer, H., Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, Celal Bayar Ün., Manisa, 1997. Güneş, Ahmet, Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Pegem A Yayıncılık, 2001. Hammett, C. T. Movement Activities For Early Childhood, Human Kinetics Books, U.S.A, 1992. Hazar, Muhsin. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Ankara, 1996. İnan, Mehmet, 3-9 Yaş Grubu Çocuklar İçin Hareket Eğitimi Öğretmen El Kitabı, Özal Matbaacılık, İstanbul, 1998. Kantarcıoğlu, Selçuk, Beden Eğitimi, Ya-Pa Yayınları. Kasap, Hasan, Spor Becerilerinin Öğrenme ve Performansında Transfer Etkinliği, Beyaz Yayınları, İstanbul, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Muratlı, Sedat, Çocuk ve Spor, Akdeniz Ün.,Antalya, 1998. Özmen, Öner, Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni, Ege Ün.,Bed. Eğt. ve Spor Yüksekokulu, 1976. Sel, Ruhi, Oyunlar ve Rondlar, Ya-Pa Yayınları. Selçuk, Hasan, Temel Eğitim Okullarında ve Dengi Okullarda Beden Eğitimi, Veli Yayınları, İstanbul, 1980. Sun,M., ve Seyrek, H., Çocuk oyunları, Mey Yayınları, İzmir, 1991. Yalçın, Halil F., Beden Eğitimi Öğretmeni El Kitabı, Gazi Eğt. Fak., Ankara, 1995.

Ders İle İlgili Dosyalar