Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ İkinci Düzey BSB 567 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZİYA BAHADIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Beden egitimi ve oyun ortamında oyunsal uygulamaları ders araç gereci olarak kullanmak ve bu yolla (eglenceli çalısmalarla) çocukların gelisimlerine katkıda bulunulmasını ve yönlendirilmesinin ögretilmesi
Dersin Tanımı Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, içeriği ve literatür hakkında bilgi verilmesi,
2 Oyunun tanımı, önemi,oyun organizasyonunun hazırlığı hakkında bilgi verilmesi,
3 Oyun kavramı, oyunun doğuşu ve gelişimi,
4 Oyun evreleri, çeşitleri, oyuna hazırlayıcı egzersizler,
5 Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri,
6 Eğitimde oyun ve önemi, kullanılması,
7 Eğitsel Oyunlar,
8 Vize Sınavı,
9 Eğitsel Oyunların sınıflandırılması,
10 Eğitsel Oyunların Motorik özelliklerin gelişmesine etkisi,
11 Beden Eğitimi ve Spor Eğitiminde Oyun,
12 Fiziksel Engelli çocuklarda eğitsel oyun çalışmaları,
13 Oyunun Planlanması, şeçimi, öğretimi,
14 Oyunun yöentimi ve çeşitlendirilmesi,
15 Oyun Formları,
16 Oyun Formaları,
17 Oyun Formaları,
18 Oyun Formaları,
19 Oyun Formaları,
20 Final Sınavı,

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlköğretimde beden eğitimi dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklayabilecektir. Program yapısını tanır. Programın temel unsurlarını tanır. Sınıflara göre kazanımları saptar. Öğretim yöntemlerini tanır. Sınıf yönetimini açıklar. Ölçme ve değerlendirmeyi ifade eder.
2 Beden eğitimi dersi kazanımlarına ilişkin uygulamaları açıklayabilecektir Ders planı hazırlar ve uygular. Çalışma planları hazırlar ve uygular. Ölçme araçları hazırlar ve uygular.
3 Eğitsel ve müzikli oyunları uygulayabilecektir Oyunu tanımlar ve sınıflandırır. Oyun genel özelliklerini açıklar. Oyun öğretimi ile ilgili bilgileri ifade eder. Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Güneş, Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Pegem Akademi Yayınları, Aracı, Hikmet. Okullarda Beden Eğitimi, Ankara, 1998. Çağlak Sarı, Saime. Sınıf ve Ev Oyunları, Serhat Yayınları, İstanbul, 2005. Çamlıyer, H,., Çamlıyer, H., Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, Celal Bayar Ün., Manisa, 1997. Güneş, Ahmet, Okullarda Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Pegem A Yayıncılık, 2001. Hammett, C. T. Movement Activities For Early Childhood, Human Kinetics Books, U.S.A, 1992. Hazar, Muhsin. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Ankara, 1996. İnan, Mehmet, 3-9 Yaş Grubu Çocuklar İçin Hareket Eğitimi Öğretmen El Kitabı, Özal Matbaacılık, İstanbul, 1998. Kantarcıoğlu, Selçuk, Beden Eğitimi, Ya-Pa Yayınları. Kasap, Hasan, Spor Becerilerinin Öğrenme ve Performansında Transfer Etkinliği, Beyaz Yayınları, İstanbul, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Muratlı, Sedat, Çocuk ve Spor, Akdeniz Ün.,Antalya, 1998. Özmen, Öner, Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni, Ege Ün.,Bed. Eğt. ve Spor Yüksekokulu, 1976. Sel, Ruhi, Oyunlar ve Rondlar, Ya-Pa Yayınları. Selçuk, Hasan, Temel Eğitim Okullarında ve Dengi Okullarda Beden Eğitimi, Veli Yayınları, İstanbul, 1980. Sun,M., ve Seyrek, H., Çocuk oyunları, Mey Yayınları, İzmir, 1991. Yalçın, Halil F., Beden Eğitimi Öğretmeni El Kitabı, Gazi Eğt. Fak., Ankara, 1995.

Ders İle İlgili Dosyalar