Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODERN SANAT VE MEKAN Birinci Düzey MİMS04 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU OVACIK ÇORUH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Belirlenen tematik başlıklar temelinde pratiklerin örnekleri, podcast, video, film ve okuma metinlerinden oluşan malzemenin tartışılması ve doğrudan öğrencilerin deneyim aktarımı ile çözümlenmektedir.
Dersin Amacı Pratiğin farklı eksenleri içinden mekânın soyut ve somut içeriğinin kavranması Sanat ve tasarım bilgisinin geliştirilmesi Söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlamak Sanatsal eleştiri kavrayışını geliştirmek İfade ve temsile ilişkin kavrayışı geliştirmek Tarihsel koşullar ve üretim ilişkisini değerlendirmek
Dersin Tanımı Modern ve çağdaş sanat pratiğinin ve nesnenin üretim gerekçelerinin ele alınması; farklı mekân ontolojilerinin değerlendirilmesi; mimari üretimin yeniden konumlandırılması; çağdaş sanat, mimarlık-müze-tasarım pratiklerinin kentsel mekânı dönüştüren bir etki olarak ele alınması; mekân üzerine düşünmenin çeşitli biçimlerinin değerlendirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Modernlik Sanat nesnesi - Müze
2 Soyutlama ve teknik özgürlük - farklı mekân ontolojileri
3 Soyutlama ve teknik özgürlük - farklı mekân ontolojileri
4 Hakikatin olumsallığı - gerçekliğin çoğaltılması
5 “Auratik olmayan sanat” – Mekanik yeniden üretim Gösteri toplumu - Popüler kültür
6 Postmodern genişleme: Küresel kapitalizm - sayısal ortamın genişlemesi
7 Sanat nesnesinden mekâna: “Mekâna Yayılan Heykel”
8 Vize Değerlendirmesi
9 Sanatın genişleyen kapsamı: Tasarım ve mimarlık pratikleri Medyalaşma – fotoğraf
10 Çağdaş Sanat nedir? Tasarım nesnesi olarak mekân ve mimarlık pratikleri
11 Çağdaş Sanat nedir? Sayısal ortam
12 Kent ve çağdaş sanat/tasarım
13 Öğrenci Seminerleri
14 Öğrenci Seminerleri
15
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Güncel ve tarihsel kuram, sanat ve tasarım pratikleri hakkında bilgisini geliştirir
2 Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgisini geliştirir
3 Sanat ve mimari tasarım etkileşimini değerlendirme yetisi kazanır
4 Soyut ve kavramsal düşünme becerisini geliştirir
5 Çözümlemeye dayalı yorum ve ifade becerisi kazanır
6 Bilgi ve pratikleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi geliştirir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Artun Altınyıldız N. 2014. Sürrealizm Mimarlık: Mekan Sanatı, İletişim Yayınları. Artun A. 2013. Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş, İletişim Yayınları. Artun A., Örge N. 2017. Çağdaş Sanat Nedir: Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları. Artun A. 2012. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi: Estetik Modernizmin Tasviyesi, İletişim Yayınları. Artun A. 2006. Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri: Müze ve Modernlik 1, İletişim Yayınları. Artun A. 2006. Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri: Müze ve Modernlik 2, İletişim Yayınları. Artun, A., Aliçavuşoğlu E., (Derl.). (2009). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı. İstanbul: İletişim Yayınları. Yardımcı S.. 2005. Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bieanal, İletişim Yayınları. Guilbaut S. 2008. New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı: Soyut Dışavurumculuk, Özgürlük ve Soğuk Savaş, Çev. Elif Gökteke, Sel Yayıncılık. Forgács, É. (1995). Bauhaus 1919-1933. Alp Tümertekin (Çev.). İstanbul: Janus. Klee P. 2011. Modern Sanat Üzerine, Altıkırkbeş Basın Yayın. Eroğlu Ö. 2015. Modern Sanat, Tekhne Yayın. Hopkins D. 2018. Modern Sanattan Sonra 1945-2017, Çev. Firdevs Candil Erdoğan, Hayalperest Yayınevi. Bourriard N. 2018. Postpordüksiyon, Çev. Nermin Saybaşılı, Bağlam. Foster H. 2009. Tasarım ve Suç: Müze, Mimarlık, Tasarım. İletişim Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Phillips S. …İzmler: Modern Sanatı Anlamak, YEM Yayın. Melvin J., …İzmler: Mimarlığı Anlamak, YEM Yayın. Calinescu M. 1987. Modernliğin Beş Yüzü: Modernizm, Avangard, Dekadans, Kitsch, Postmodernizm, Çev. Sabri Gürses, Küre Yayınları. Batur E., 2006. Modernizm Serüveni, Alkım.

Ders İle İlgili Dosyalar