Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KORUNAN ALAN PLANLANMASI VE YÖNETİMİ Birinci Düzey ÇM 435 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Korunan alanların tanımı, yönetim ve yönetişim şekillerinin öğrenilmesi ve yönetim planlarının oluşturulması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Korunan alanlar farklı amaçlarla insan faaliyetlerinin kısıtlandığı doğal alanlar olup, bu alanların sürdürülebilir yönetimi büyük önem taşımaktadır. Planlama ve yönetim planlarının anlatılması bu derste ön plana çıkan konular olmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Giriş -Yönetim Tanımı
2 Sürdürülebilir Yönetim
3 Korunan Alan Tanımı
4 Yönetişim Mekanizmaları
5 Yönetim Planlarının Hazırlanması
6 Yönetim Planlarının Hazırlanması
7 Yönetim Planlarının Hazırlanması
8 Katılımcılık
9 Uyuşmazlık Yönetimi
10 Sulak Alan Yönetimi Örnekleri ve havza ölçeğinde entegre su yönetimi
11 Yönetim Planlarının İncelenmesi
12 Yönetim Planlarının İncelenmesi
13 Yönetim Planlarının İncelenmesi
14 Yönetim Planlarının İncelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Korunan alanlar ve amaçlarının öğrenilmesi
2 Yönetmelik ve mevzuatların anlaşılması
3 Yönetim planlarının oluşturulması
4 Yönetişim süreçleri
5 Katılımcılık ve uyuşmazlık yönetimi
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Korunan Alan Planlaması ve Yönetimi.
Yardımcı Kaynaklar Her sene değiştirilen okuma ödevleri ve yönetim planları.

Ders İle İlgili Dosyalar