Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EKOLOJİ UYGULAMALARI Birinci Düzey ÇM 254 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; teorik ve uygulamalı ekolojide araştırmanın temelini oluşturan ilkeleri kavratmak, uygulamalı ekoloji ile ilgili pratik ve analitik araştırma becerisi kazandırmak, konusunda kapsamlı eğitim vermek, bu ilkelerin ve becerilerin, biyosferin karşılaştığı gerçek problemleri çözmek için nasıl uygulanabileceğini göstermektir.
Dersin Tanımı Ekolojik bazı temel ilkeler, veri toplama, karasal ve sucul ortamlarda çevresel faktörlerin ölçülmesi, karasal ve sucul hayvanların örneklenmesi, deneysel ekoloji.

Dersin İçeriği
1 Bazı ekolojik temel ilkeler
2 Veri toplama
3 Karada çevresel factorlerin ölçümü
4 Karada çevresel factorlerin ölçümü
5 Suda çevresel factorlerin ölçümü
6 Suda çevresel factorlerin ölçümü
7 Kuadretlar
8 Karasal hayvanları örnekleme
9 Sucul hayvanları örnekleme
10 Ekolojik ilişkiler
11 Özel karasal habitatları inceleme
12 Denizsahili habitatları
13 Deneysel ekoloji
14 Ecological applications gibi bazı ekolojik dergilerden makalelerin okunması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -Ekosistem yönetimi ile ilgili ve temel ve uygulamalı ekoloji ile çalışabilir.
2 -Öğrencinin seçtiği özel alanı ile ilgili temel gerçekleri, kavramları, ilkeleri, teorileri ve politikaları anlar ve bilir
3 -Problem tanımlama, proje tasarımı, karar süreçleri, ekip çalışması, yazılı ve sözlü raporlar, bilimsel yayınlar da dahil olmak üzere yönetim ve iletişim becerileri kazanır.
4 Bilgi alımını içeren araştırma tekniklerini bilir ve kullanır.
5 Laboratuar ve arazi güvenliği, örnekleme, modelleme, deneysel tasarım ve istatistik gibi teknikleri bilir.
6 Populasyon yönetim rehberliği ve dinamikleri tahmin etmek için ekolojik modelleri uygular.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pratical ecology,d. Selingsby and C. Cook; Çeşitli ekolojik dergiler
Yardımcı Kaynaklar Ekoloji, Ahmet Karataş Ekolojinin temel ilkeleri Çeviri Editörü Prof. Dr. Kani Işık

Ders İle İlgili Dosyalar