Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DERİN KAZILARIN DESTEKLENMESİ İkinci Düzey İNŞ 525 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -------
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -----
Dersin Veriliş Şekli Dersliklerde ders anlatımı ve dönem ödevi
Dersin Amacı İnşaatların temellerinde karşılaşılan derin kazılar ve geçici ve/veya kalıcı dayanma yapıları konusu, bilgi birikimi ve deneyim gerektirmektedir. Bu derste amaç geoteknik mühendisliğindeki gelişmeler ışığında geçici ve/veya kalıcı dayanma yapılarının çözümü için Ankraj, zemin dondurulması v.s çeşitli hesap yöntemlerini sunmaktır.
Dersin Tanımı Dayanma yapılarının tanıtımı, Tasarım sırasında göz önüne alınacak Özellikler, dayanma yapısına etkiyen yükler (Statik ve Dinamik yükler), dayanma yapılarının tasarımında kullanılan basınç dağılımları, ankrajlar ve boyut analizi, Ankrajların yıkılma mekanizmaları ve taşıma kapasitesi, Palplanj duvarlar, ankrajlı palplanj perdeleri, Diyafram duvarlar (bulamaç duvarlar), Kazıklı duvarlar sıralı ve kesişen kazıklar, donatılı toprak duvarlar, Yapay dondurulmuş zeminler ve taşıma kapasitesi.

Dersin İçeriği
1 1. Hafta Kazılar, şevler ve dayanma yapılarının tanıtımı ve tarifler
2 2. Hafta Geçici ve/veya Kalıcı dayanma yapı türleri ve yeni yaklaşımlar
3 3. Hafta Kazı Şevlerinin tasarımı sırasında göz önüne alınacak Özellikler
4 4. Hafta Dayanma yapısına etkiyen yükler (Statik ve Dinamik yükler)
5 5. Hafta Dayanma yapılarının tasarımında kullanılan basınç dağılımları
6 6. Hafta Ankrajlı İksa Yapılarının tanıtımı, etki eden faktörler ve boyut analizi
7 7. Hafta Ankrajların yıkılma mekanizmaları ve taşıma kapasitesi
8 8.Hafta ARA SINAV
9 9. Hafta Palplanj duvarlar
10 10. Hafta Ankrajlı palplanj perdeleri
11 11. Hafta Diyafram duvarlar (bulamaç duvarlar)
12 12. Hafta Kazıklı duvarlar (Bitişik,sıralı ve kesişen kazıklar)
13 13. Hafta Donatılı toprak duvarlar
14 14. Hafta Yapay dondurulmuş Zeminler
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kazılar, şevler ve dayanma yapılarını tanıtımlar ve tarif eder.
2 Geçici ve/veya Kalıcı dayanma yapı türleri ve yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
3 Dayanma yapısına etkiyen yükleri (Statik ve Dinamik yükler)tanımlar.
4 Ankrajlı İksa Yapılarına etki eden faktörleri belirler ve boyut analizi yapar.
5 Ankrajların yıkılma mekanizmasını irdeler ve taşıma kapasitesini hesaplar.
6 Palplanjlı duvarların nerelerde kullanılacağını ve hesap ilkelerini belirler.
7 Diyafram duvarların (bulamaç duvarlar)nerelerde kullanılacağını ve hesap ilkelerini belirler.
8 Donatılı toprak duvarlar nerelerde kullanılacağını ve hesap ilkelerini belirler.
9 Yapay dondurulmuş Zeminler nerelerde kullanılacağını ve hesap ilkelerini belirler.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Principles of Foundation Engineering Yazar: Braja Das
Yardımcı Kaynaklar Zemin incelemesi ve temel tasarımı Yazar:Sönmez Yıldırım

Ders İle İlgili Dosyalar